عمومی

فراتر از اختلال: خواندنی برای کسانی که به دنبال رشد هستند بدون هرج و مرج

فراتر از اختلال: خواندنی برای کسانی که به دنبال رشد هستند
بدون هرج و مرج

محتوا

طراوت

مفید بودن

مفهوم خلق بدون اختلال را کشف کنید، رویکرد جدیدی به نوآوری که رشد را بدون جابجایی مخرب تقویت می کند. ، در نتیجه تعادلی بین پیشرفت کسب و کار و خیر اجتماعی ایجاد می شود.

svg%3E - فراتر از اختلال: خواندنی برای کسانی که به دنبال رشد هستند
بدون هرج و مرج

اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است ما از شرکای وابسته خود درآمد کسب کنیم. بیشتر بیاموزید.

من یکی از طرفداران اصلی ” هستم استراتژی اقیانوس آبی». بنابراین وقتی فراتر از اختلال: نوآوری و دستیابی به رشد بدون جابجایی صنایع، شرکت ها یا مشاغلتوسط W. Chan Kim و Renée Mauborgne، (نویسندگان کتاب تحسین شده استراتژی اقیانوس آبی)، در آستان من ظاهر شد. کمی شاد رقصیدم. بگذارید فقط به شما بگویم – این نسخه جدید ناامید کننده نیست.



روشی مهربان‌تر و ملایم‌تر برای نگاه کردن به اختلال

من فکر می‌کنم تقریباً تمام اختلالاتی که می‌توانیم داشته‌ایم گرفتن تو می دانی و من می دانم. اما این در صورتی است که به اختلال به روشی که به طور سنتی تعریف شده است نگاه کنید. و این معمولاً به این معنی است. جایگزینی یک صنعت، شرکت یا محصول مشترک با صنعت دیگر. همانطور که همه ما در طول سال‌ها تجربه کرده‌ایم، این اغلب منجر به یک موقعیت برد باخت می‌شود که در آن محصول یا فناوری نوآورانه برنده می‌شود و شرکت‌ها، محصولات و افراد در حال خروج شکست می‌خورند.

اما کیم و موبورن یک مورد قوی دارند. که لازم نیست اینطور باشد. آنها ما را دعوت می کنند تا موارد زیر را در نظر بگیریم:

“به جای محدود کردن تصورات خود به ارائه راه حل های پیشرفت برای مشکلات موجود، که منجر به اختلال می شود، فرصت برای همه ما فراتر از اختلال و جابجایی است. از قدیم برای جدید، به چیزی که ما آن را خلقت غیر مخرب می نامیم. ایجاد غیر مخرب مسیری را برای همه ما برای نوآوری و رشد بدون جابجایی صنایع، شرکت‌ها یا مشاغل باز می‌کند – با حل مشکلات جدید و ایجاد فرصت‌های کاملاً جدید فراتر از مرزهای صنعت موجود، خواه این مشکلات و فرصت ها موجود هستند اما کشف نشده یا تازه در حال ظهور هستند.

آنها استدلال می کنند که فرصت های زیادی برای نوآوری، ایجاد، حل مشکلات جدید و واقعی. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که لحظه ای به اطراف نگاه کنیم، مشاهده کنیم و متوجه شویم که به چه مشکلات جدیدی رسیدگی نمی شود:

  • تنهایی جمعیت رو به افزایش سالخورده
  • به دلیل نفوذ فناوری جدید به تمام جنبه‌های زندگی ما، افزایش الزامات برای حفظ حریم خصوصی.
  • گزینه‌های انرژی جایگزین
  • زندگی فراتر از زمین

منظورم را ببینید. وقتی برای اولین بار شروع به خواندن کردم، باید اعتراف کنم که سرم به شدت خالی بود. با وجود اینکه می‌دانستم تعداد بی‌نهایتی از مشکلات جدید بالقوه برای حل وجود دارد، هیچ ایده‌ای از خودم نداشتم. اما با این روندها و مثال های ساده و پرسیدن این سوال از خودم “چگونه می توانم کمک کنم؟” یا «چه می‌شود اگر…» مغزم از ایده‌ها در حال جوشیدن بود.

بیایید ادامه دهیم.

چگونه Beyond Disruption Works

svg%3E - فراتر از اختلال: خواندنی برای کسانی که به دنبال رشد هستند
بدون هرج و مرج

همانطور که شما تصور می کنم، فرآیندی برای ارائه این نوع ایده ها وجود دارد. من دوست دارم که نویسندگان چگونه این را به فناوری، تازگی ارائه، بازار جغرافیایی، و سطح موقعیت اجتماعی اقتصادی تقسیم کنند.

< span id="ez-clearholder-medrectangle-4"/>

به طور خلاصه، نویسندگان تمایزی را در درون دنیای اختلال ایجاد می کنند. بنابراین اختلالی وجود دارد که باعث جابه‌جایی می‌شود و اختلالی که باعث ایجاد ایجاد می‌شود.

در این کتاب، آنها از شما می‌خواهند که از دریچه ایجاد چیزی جدید به دنیای خود نگاه کنید. من دوست دارم که آنها فقط در بازار بزرگ یا جعبه شنی صنعت بازی نمی کنند – آنها فضای زیادی را برای بازارها و ایده های بسیار کوچکتر باقی می گذارند. لباس های هالووین را برای حیوانات خانگی تهیه کنید. این نمونه دیگری از یک بازار بسیار کارآفرین است که به صنعت ۵۰۰ میلیون دلاری تبدیل شده است.

یک مطالعه جذاب، هرچند کمی آکادمیک

این کنایه برای من از بین نمی رود، و همچنین نباید برای شما گم شود؛فراتر از اختلال در واقع نسبتاً مختل کننده است – اما به روشی خوب.

به همان روشی که استراتژی اقیانوس آبی به شما یک الگو و روشی برای ترسیم رهبران صنعت موجود و مدل های تجاری آنها ارائه می دهد. که می‌توانید عمداً فیلمنامه را برای مزیت رقابتی ورق بزنید، فراتر از اختلال راهی به شما می‌دهد تا به نوآوری فکر کنید به‌گونه‌ای که به جای منفجر کردن آن، به صنعت یا بازار بیافزاید.

این یک مثال کوچک است:

راهی برای رقصیدن ناشنوایان

کتاب با داستانی درباره یک کنسرت راک آغاز می‌شود. هیچ چیز مخل وجود ندارد. اما سپس آنها به شما می گویند که نیمی از مخاطبان ناشنوا هستند – و به آهنگ ها پارازیت می زنند. چگونه؟

آنها یک فناوری جدید و جالب به نام M:NI پوشیده اند (من نمی دانم چگونه این را می گویید). اما چیزی که این فناوری را خلاقانه مختل می کند این است که به جای جایگزین کردن یک چیز با چیز دیگر، به تجربه اضافه می کند. M:NI یک فناوری پوشیدنی است که به اعضای ناشنوای این مخاطبان اجازه می‌دهد تا ارتعاشات موسیقی را احساس کنند و از این رو، به طور کامل در کنسرت شرکت کنند.

ده‌ها داستان و مثال درست مانند این وجود دارد. . آنها همچنین از ۲۳andMe و Kickstarter نام می برند.

اما همه اینها دم پری و تک شاخ نیستند. این یک کتاب جدی است و گاهی اوقات کمی آکادمیک می شود. مدل‌ها، نمودارها، نمودارها و اصول آکادمیک سرسخت درگیر هستند، اما اجازه ندهید که شما را متوقف کند.

A خواندنی که باید با محدودیت‌ها بخوانید

علی‌رغم لحن آکادمیک آن، نمی‌توانم عاشق فراتر از اختلال این یکی دیگر از شاهکارهای کیم و موبورن است که دیدگاه تازه‌ای در مورد یک موضوع تجاری محبوب ارائه می‌کند.

ایده‌های ارائه‌شده در کتاب این قدرت را دارند که رویکرد ما به رشد و نوآوری را تغییر دهند و نحوه نگرش ما به حرکت اختلال را تغییر دهند. به جلو.

با این حال، کسب و کارهای کوچک ممکن است به تنهایی مفاهیم موجود در این کتاب را به مراحل عملی تبدیل کنند. ممکن است برای کسانی که منابعی دارند مناسب‌تر باشد که به بازاندیشی و اجرای استراتژی‌های نوآوری خود با استفاده از رویکرد خلق بدون اختلال اختصاص دهند.

در پایان، من از صمیم قلب فراتر از اختلال: نوآوری و دستیابی به رشد بدون نیاز به رشد را توصیه می‌کنم. جابجایی صنایع، شرکت ها یا مشاغل. این یک مطالعه جذاب است که بینش ارزشمندی را در مورد آینده کسب و کار ارائه می دهد، و من معتقدم که هر کارآفرین، مدیر یا رهبر صنعتی آن را روشنگر و متحول کننده خواهد یافت. فقط آماده باشید که برای تبدیل ایده های موجود در صفحات آن به نتایج ملموس برای سازمان خود تلاش کنید.

با عضویت Audible Premium Plus، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه را برای کتاب‌های تجاری جدید و کلاسیک دریافت کنید. بیشتر بیاموزید و امروز برای یک حساب ثبت نام کنید.

<.تصویر: amazon


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی