عمومی

از رکود می ترسید؟ دو برابر کردن این استراتژی به کسب و کار خود را تقویت کنید

از رکود می ترسید؟ دو برابر کردن این استراتژی به
کسب و کار خود را تقویت کنید

آیا ما در رکود هستیم؟ پس از دو فصل رشد اقتصادی منفی، می توان فرض کرد که پاسخ مثبت است. اما با توجه به اینکه برخی از کارشناسان سیاسی مثلاً دروازه رکود اقتصادی را جابه جا می کنند امیدواریم. تسکین ترس و دیگران فریاد “رکود” از قله کوهها، حتی ویکی‌پدیا در تلاش برای پاسخ به این سوال است برای کسب و کارهایی که امیدوارند پس از دو سال ناآرامی های همه گیر دوباره به حالت اولیه برگردند، آخرین چیزی که هر کسی به آن نیاز دارد عدم اطمینان بیشتر است.

خوشبختانه، یک استراتژی تجاری می تواند در مواقع ابهام شفافیت ایجاد کند، وفاداری را در جایی که زمانی بی تفاوتی وجود داشت، القا کند و اعتماد به نفس را القا کند. احساس ناراحتی برای اینکه کسب و کار خود را در معرض رکود قرار دهید و در این فرآیند بازدهی بالاتری داشته باشید، سرمایه گذاری خود را در تجربه مشتری دو برابر کنید.

دوبرابر کردن تعهد خود به تجربه مشتری در زمانی که اکثر کسب و کارها هزینه ها را کاهش می دهند، ممکن است غیرمولد به نظر برسد، اما بازگشت سرمایه نمی تواند. نادیده گرفته شود برای مثال، در طول بحران مالی ۲۰۰۸، کسب‌وکارهایی که در تجربه مشتری پیشرو بودند، یک ۶٫۱ درصد رشد تجمعی. این را با S&P 500 مقایسه کنید که در مدت مشابه ۱۶ درصد کاهش یافت. کسب‌وکارهایی که بر ارائه یک تجربه عالی برای مشتری تمرکز نمی‌کردند، با کاهش تجمعی ۵۷ درصدی، حتی بدتر از این هم شدند.

در سالهای پس از رکود ۲۰۰۸، این اعداد همچنان صادق بودند. در واقع، در حالی که شاخص S&P 500 با ۱۹۹ درصد رشد کرد. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹، رهبران تجربه مشتری شاهد رشد تجمعی ۳۰۷ درصدی بودند که عملکرد بسیار بهتری از بازار داشتند. با این حال، شرکت‌هایی که از تجربه مشتری عقب مانده‌اند، در همین دوره تنها ۹۰ درصد رشد داشته‌اند. واضح است که تعهد به تجربه مشتری فقط یک کسب و کار را در دوران رکود تقویت نمی کند. همچنین آن کسب و کار را به رونق در سال های بعد سوق می دهد.

حتی در دوران رکود، سرمایه‌گذاری روی مشتری‌محوری بازگشت سرمایه بهتری نسبت به کاهش هزینه‌ها دارد 

با تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته ، انتظار می رود مشتریان بیشتر از همیشه نسبت به هزینه ها آگاه باشند. کسب‌وکارها با کاهش هزینه‌های خود واکنش نشان می‌دهند – برای مثال، مشارکت در کوچک کردن تورم–یا بازنگری در ارائه خدمات و محصولات خود به طور کامل برای ارائه راه حل های ارزان تر. اما شرکت های مشتری محور الف> ارزش را از طریق بهبود تجربیات مشتری به جای برخی از اقدامات کاهش هزینه که ممکن است منجر به محصول یا خدمات با کیفیت پایین تر شود، افزایش دهید.

حتی در شرایطی که مشکلات رکود باعث می شود مصرف کنندگان در بودجه خود تجدید نظر کنند، مشتری معمولی همچنان برای یک تجربه مشتری عالی هزینه بیشتری می پردازد. در واقع، ۹۳ درصد مشتریان با شرکت هایی که خدمات مشتری را در اولویت قرار می دهند، خریدهای مکرر انجام می دهند. . علاوه بر این، ۷۵ درصد از مشتریان بسیار بیشتر برای خرید هزینه خواهند کرد. از شرکت هایی که قبلاً حداقل یک بار تجربه مشتری خوبی را برای آنها فراهم کرده اند. هفتاد و هشت درصد حتی اشتباهات شرکت هایی را که خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهند، می بخشد.

برای مثال شرکتی مانند DoorDash را در نظر بگیرید. تورم و مشکلات زنجیره تامین منجر به ادامه افزایش قیمت در میان خدمات تحویل غذا و ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان اکنون کمتر برای رستوران‌ها هزینه می‌کنند، اما DoorDash شاهد کاهش سرعت کسب‌وکار نبوده است. در عوض، این شرکت ۳۵ درصدرشد کرده است. > سال به سال و در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲۳ درصد سفارشات بیشتری نسبت به اوج افزایش خدمات تحویل درب منزل در سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است. در حالی که رقبای آنها خطر خوشحالی مشتری را از طریق ترفندهای کاهش قیمت، DoorDash به سرمایه گذاری در A.I. راه حل هایی که امتیاز مشتری را از سفارش تا تحویل کاهش می دهد. DoorDash همچنین درسی است در مورد آنچه که وقتی فناوری به عنوان یک توانمندساز عمل می کند، به دست می آید. از تجربه به جای هدف نهایی: به هر حال، فناوری جدید می تواند به معنای مزایای عملیاتی و مالی برای برند شما باشد، اما تمرکز بر کمک به مشتری در انجام ماموریتش نیز حیاتی است.

از آنجایی که رقابت رکود اقتصادی را مقصر می‌داند، با تعهد به مشتری خود را ترک کنید 

چه در یک رکود هستیم و چه نباشیم، بازار کنونی قربانی آسانی برای کسب‌وکارهایی است که رشد یا رکود راکد دارند. اما شرکت های متعهد به مشتری مداری بهتر می دانند. در پی یک رکود اقتصادی در آینده، رهبران فرصت ها را در جایی می بینند که دیگران موانعی را مشاهده می کنند. آنها می‌دانند که اکنون زمان سرمایه‌گذاری روی تجربه مشتری است، زیرا یک استراتژی عالی برای تجربه مشتری نه تنها کسب‌وکارها را در زمان‌های سختشان تقویت می‌کند، بلکه باعث رشد در زمان‌های خوب نیز می‌شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی