عمومیمقالات

21 روش برای خواندن کتاب های بیشتر

۲۱ روش برای خواندن کتاب های بیشتر

احتمالاً قبلاً ۱۰۰ بار به خود گفته‌اید: من واقعاً باید شروع به خواندن کتاب‌های بیشتری کنم. وقتی یک بزرگسال خارج از عادت با برنامه کامل هستید، اما ، پیدا کردن زمان برای برداشتن کتاب می تواند یک چالش باشد.

اما این هدفی است که ارزش تلاش برای آن را دارد. علم شروع به پشتیبان گیری از آنچه دوستداران کتاب قبلاً می دانند دارد: مطالعه مزایای گسترده ای برای زندگی شما ارائه می دهد. با توجه به یک مطالعه ۱۴ ساله منتشر شده است طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده در JAMA Psychiatry. بعلاوه، مطالعه منظم پتانسیل بهبود سلامت روان را دارد و آرامش و همدلی را افزایش می دهند .

پس چرا با وجود این واقعیت که ما در مورد همه این مزایا می دانیم هنوز خواندن آن بسیار سخت است؟ با به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی، هشدارهای خبری تقریباً ثابت و سایر اشکال رسانه‌ها – مانند ویدیوهای YouTube، نمایش‌های جدید Netflix و پادکست‌ها— همه برای جلب توجه ما با هم رقابت می کنند، خواندن اغلب در کنار هم قرار می گیرد.

خبر خوب این است که با کمی جهت، می‌توانید به خواندن بیشتر ادامه دهید. در اینجا ۲۱ نکته از متخصصان SUCCESS برای شروع شما آورده شده است.

در آنچه می خوانید ارزش پیدا کنید

۱٫ از کتابی که می خوانید بیشترین بهره را ببرید.

“سعی نکنید کتاب را مرور کنید، بگذارید کتاب به دست شما برسد. هر بار که یک صفحه یا یک فصل را تمام می کنید، از خود بپرسید:

  • چه آموخته ام؟
  • چه چیزی را می توانم با دیگران به اشتراک بگذارم؟
  • چه چیزی را می توانم به اشتراک بگذارم؟ آیا می توانم درخواست بدهم؟

همچنین باید به پادکست یا سخنرانی TED نویسنده گوش دهید تا مفهوم کتاب را عمیق‌تر و مختصرتر درک کنید.

جی شتی، داستان سرا، پادکست و راهب سابق

۲٫ روش خود را مشخص کنید.

“من یک روش سه جانبه برای خواندن کتاب های بیشتر دارم:

  1. تعیین کنید که چرا می‌خواهید کتاب‌های بیشتری بخوانید. یافتن «چرا» بسیار مهم‌تر از پرسیدن «چگونه» است، زیرا وقتی دلیل آن را پیدا کردید، راه را پیدا خواهید کرد. .
  2. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید از کتاب هایی که می خوانید استخراج کنید.هزاران کتاب هر سال منتشر می شود. ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعات، دانش، سرگرمی یا مهارت هایی را می خواهید از کتاب هایی که امسال می خوانید استخراج کنید، در غیر این صورت به سرعت غرق خواهید شد.
  3. ببینید چه چیزی را می خواهید به خاطر بسپارید. از هر کتابی که می خوانید.هیچ ایرادی ندارد که به خاطر مطالعه بخوانید. اما اگر می‌خواهید بعداً به اطلاعات دسترسی پیدا کنید، پس از تنظیم کردن کتاب، برجسته کردن، زیرخط، پرچم‌گذاری، نشانک‌گذاری، استفاده از یادداشت‌های چسبنده یا فایل جداگانه‌ای با اطلاعاتی که می‌خواهید در نوک انگشتان خود نگه دارید، پس از تنظیم کتاب.

نوح سنت جان، سخنران، مربی اجرایی و نویسنده کتاب آینده زندگی ۷ رقمی

۳٫ کتاب هایی را بخوانید که به شما الهام می بخشد.

“به ما این فرصت داده شده است که سرعت را کاهش دهیم. در این زمانی که از ما خواسته می شود ساکن باشیم، فضایی برای خواندن داریم. اجازه دهید کتاب‌ها شما را به فضایی خلاقانه راهنمایی کنند که در آن می‌توانید اضطراب را رها کنید و احساس عادی بودن کنید.»

گابریل برنشتاین، سخنران بین المللی و نویسنده روزهای مبارک

۴٫ مهم ترین درس های کتاب را بیابید.

«فهرست مطالب را مرور کنید و فصلی را بخوانید که بیشتر به شما علاقه دارد. روش دیگری که توصیه می کنم خواندن مقدمه، فصل اول، فصل در وسط و فصل آخر است. این به شما امکان می دهد تا مهمترین نکات کتاب را جمع آوری کنید.»

سایمون تی بیلی، سخنران اصلی، مربی موفقیت و نویسنده قدرت زنان را در زندگی خود روشن کنید – راهنمای مردان

۵٫ کتاب هایی را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهداف دیگر کمک کنند.

“از خود بپرسید که به دنبال یادگیری چه چیزی هستید یا به چه رشدی می خواهید برسید. کتاب هایی را که به شما کمک می کنند تا به آنجا برسید را مشخص کنید، سپس هر روز زمان مشخصی را برای خواندن آنها اختصاص دهید. این یک مسابقه نیست و نه یک ماراتن. برای لذت، لذت و رضایتی که در طول این فرآیند در حال رشد هستید، مطالعه کنید.»

سام سیلورستاین، سخنران اصلی و کارشناس پاسخگویی

۶٫ آنچه را که می‌خواهید بخوانید، نه فقط کتاب‌هایی را که دیگران از شما انتظار دارند.

«کتاب‌های عالی را که می‌خواهید بخوانید بخوانید. این دو بخش جدا از هم و مهم هستند. اگر کتاب های غیر عالی می خوانید، نمی خواهید کتاب های بیشتری بخوانید. (اگر عالی نیست، خواندن را متوقف کنید.) و اگر کتاب می خوانید به این دلیل که شخص دیگری گفته است باید – اما واقعاً نمی خواهید آنها را بخوانید – نمی خواهید بیشتر بخوانید.”

کیندرا هال، سخنران، نویسنده پرفروش داستان خود را انتخاب کنید، زندگی خود را تغییر دهید، و رئیس و مدیر داستان سرایی Steller Collective 

۷٫ یادداشت بردارید.

«از آنجایی که زیاد مطالعه می‌کنم، به جایی رسیده‌ام که دیگر کتاب نمی‌خرم، بلکه به کتابخانه می‌روم و هر بار دو یا سه کتاب را بررسی می‌کنم. صبح زود در جای خلوتم با یک فنجان قهوه و یک پد قانونی می نشینم. راهی عالی برای حفظ مطالبی که می‌خوانم یادداشت برداری در مورد نکات برجسته کتاب است. من شماره صفحه و ارجاعات را در یادداشت‌هایم لحاظ می‌کنم تا در صورت نیاز به خواندن مجدد قسمتی که مورد علاقه من است، بتوانم به عقب برگردم.»

تاد برگس، سخنران و مربی اجرایی

۸٫ کتاب‌هایی را در نظر بگیرید که نکات مهمی در آن‌ها وجود دارد.

«کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با خلاصه نویسنده یا نکات VIP (نکات بسیار مهم) از قبل در دست‌نوشته نوشته شده‌اند. اغلب اوقات، این ۹۰٪ پیام واقعی کتاب را به شما می دهد، و به نوبه خود ارزش آن را به شما می دهد.”

تونی جیری، نویسنده مشترک مشاور فروشو مربی اجرایی شما

خواندن را به عادت تبدیل کنید

۹٫ هدف خود را برای خواندن کتاب های بیشتری نسبت به سال گذشته تعیین کنید.

چند کتاب می خواهید بخوانید؟ چقدر سریع می خواهید آنها را بخوانید؟ انتخاب اعداد خاص، پیگیری پیشرفت شما و جشن گرفتن پیروزی های شما را آسان تر می کند. Goodreads ابزاری عالی برای کمک به شما در پیگیری فهرست کتاب‌های خود و اهداف مطالعه خود را برای سال تنظیم کنید.

۱۰٫ با دوستان کتاب بخوانید.

«یک باشگاه کتاب را شروع کنید یا به آن بپیوندید. آنقدر درگیر اخبار دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی شده بودم که وقتی دوستم سال گذشته از من خواست به باشگاه کتابش بپیوندم، یادم نمی‌آمد آخرین باری را که واقعاً جلد کتابی را برای جلد خوانده‌ام، خوانده‌ام. به پایان رساندن اولین کتابخوانی در باشگاه بسیار رضایت بخش بود. این فرآیند مرا مجبور کرد ارتباطم را از به روز رسانی های مداوم قطع کنم رسانه های اجتماعی و چرخه اخبار ۲۴ ساعته. از آن زمان تاکنون خواندن کتاب های بیشتری را در اولویت قرار داده ام.»

استفانی اوکانل، کارشناس مالی، یکی از بنیانگذاران رویداد بیانیه و بنیانگذار کارت های بیانیه

۱۱٫ یادآوری ها را تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید یک بلوک از زمان را که فقط برای خواندن استفاده می‌شود، حکاکی کنید. آن را در برنامه ریز خود برنامه ریزی کنید و آن را به اندازه خوردن شام یا خوابیدن مهم کنید. از برنامه‌ای مانند Evernote یا حتی یک ساعت زنگ دار ساده استفاده کنید تا به خود یادآوری کنید که وقت برداشتن کتاب است

۱۲٫ خواندن کتاب های بیشتر را برای شما آسان کنید.

«یک راه ساده و مؤثر برای خواندن کتاب‌های بیشتر این است که بخش‌های کوچکی از زمان مطالعه را به عادت‌های روزانه خود اضافه کنید. برای مثال، اگر هر روز صبح قهوه درست می‌کنید، کتابی را که می‌خواهید بخوانید کنار قهوه‌سازتان قرار دهید. در حالی که منتظر دم کردن قهوه هستید، متعهد شوید که سه صفحه را بخوانید. نکته کلیدی این است که خواندن را آسان کنید و به جای اینکه بگویید ۳۰ دقیقه مطالعه خواهید کرد، فقط با پنج یا ۱۰ دقیقه شروع کنید.

ماری فورلئو، نویسنده Everything Is Figureoutable و میزبان MarieTV و پادکست ماری فورلئو

۱۳٫ خواندن را بخشی از یک برنامه روزانه قرار دهید.

«خواندن را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید، چه صبح یا قبل از خواب. اگر در روال شما نباشد، احتمال کمتری وجود دارد که برای چیزی که از آن لذت می برید، زمانی پیدا کنید. هر روز چند دقیقه را در جایی که تلفن خود را در اتاق قرار می دهید، جدا کنید و کتابی را که دوست داشتید بخوانید، اختصاص دهید.»

ریچل کروز، نویسنده خودتان را بشناسید، پول خود را بشناسید و مجری برنامه The Rachel Cruze Show

۱۴٫ در طول رفت و آمدتان کتاب بخوانید.

“اگر با وسایل نقلیه عمومی به محل کار می روید، متعهد شوید که در مسیر رفت و آمد خود مطالعه کنید. من همچنین علاقه مند به خواندن کتاب های کاغذی قدیمی هستم تا حواس پرتی متن ها و هشدارهای ایمیل را در دستگاه خواننده به حداقل برسانم.”

—اما جانسون، نویسنده ۳۰ روزه Kickass Single Mom Money Makeover و بنیانگذار WealthySingleMommy.com و مادران برای والدین مشترک

۱۵٫ با برنامه ریزی فقط ۱۰ دقیقه در روز شروع کنید.

“هر بار که کتابی را باز می کنیم، ذهن خود را روی مطالب جدید باز می کنیم. ایده‌ها، دیدگاه‌های تازه و روش‌های بهتر زندگی و برخورد با مشکلاتمان. تصمیم به جلوگیری از صرف ۱۰ دقیقه در روز برای خواندن یک کتاب می تواند مسیر زندگی شما را ارتقا دهد. اگر فکر می‌کنید برای انجام این کار خیلی شلوغ هستید، در نظر بگیرید که خیلی سرتان شلوغ است.»

مارگی وارل، سخنران، نویسنده Stop Playing Safe، نسخه دوم، و موسس و مدیر عامل

۱۶٫ تعیین کنید چه زمانی برای شما بهتر است.

“زمانی از روز که مطالعه می کنید می تواند سرعت خواندن و درک شما را افزایش دهد. طبق تحقیقات من ، زمان‌های بهینه برای خواندن عبارتند از:

  • اول صبح
  • بلافاصله بعد از چرت زدن
  • بلافاصله بعد یا در حین ورزش هوازی

من همچنین توصیه می کنم کتابی را در ماشین یا کیف خود نگه دارید. دسترسی آسان به کتاب خواندن آن را آسان تر و راحت تر می کند. با گذشت زمان، این به یک عادت دائمی تبدیل می شود.”

تام کورلی، سخنران و نویسنده ثروت کمتر

فرمت دیگری را امتحان کنید

۱۷٫ علاوه بر کتاب های فیزیکی، کتاب های الکترونیکی را نیز در نظر بگیرید.

بحث کتاب‌های الکترونیکی در مقابل «کتاب‌های درختی» ادامه خواهد داشت، اما در اینجا تعدادی اطلاعات وجود دارد که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید. کتابهای الکترونیکی فوری، قابل حمل و بازی با آنها سرگرم کننده هستند. آنها می توانند مکان یابی عناوین دشوار را آسان تر کنند و متن و ظاهر صفحه قابل تنظیم هستند، که اگر در خواندن تایپ های کوچک مشکل دارید عالی است. با این حال، اگر نمی‌توانید شارژر دیگری را در پریز خود قرار دهید، کتاب‌های کاغذی واقعاً بی‌سیم هستند و همچنین اشتراک‌گذاری آنها بسیار آسان‌تر است. آن‌ها می‌توانند چشمان شما را از خیره شدن به صفحه‌نمایش استراحت دهند، اما بزرگ‌ترین جذابیت کتاب‌های کاغذی به احساساتی بودن محض مربوط می‌شود: فقط چیزی در مورد آنها وجود دارد. در حقیقت، هیچ یک از قالب‌ها از نظر عینی بهتر از دیگری نیست. فقط آنچه برای شما بهتر است را انتخاب کنید.

۱۸٫ گوش دادن به کتاب های صوتی نیز مهم است.

“من همیشه با خواندن مشکل داشتم، اما گوش دادن به کتاب‌های صوتی در حین تمرین راهی عالی برای مصرف بیشتر کتاب بوده است.”

لوئیس هاوس، سخنران، مربی کسب و کار، نویسنده کتاب آینده ذهنیت بزرگی و میزبان پادکست

مدرسه بزرگی

۱۹٫ با افزایش سرعت کتاب‌های صوتی، کتاب‌های بیشتری بخوانید.

«یکی از جملات مورد علاقه من این است: «اگر مجبوری یک وعده غذایی را از دست بده، اما کتابی را از دست نده» نوشته جیم ران. در دنیایی که به طور فزاینده‌ای پر سر و صدا می‌شود، مهم‌تر از همیشه این است که در مورد آنچه مصرف می‌کنیم فعال باشیم. من از کتاب‌های صوتی لذت می‌برم زیرا می‌توانم عناوین بیشتری را پشت سر بگذارم. پلتفرم‌های کتاب صوتی اغلب دارای تنظیمات پخش هستند که می‌توانید سرعت آن را افزایش دهید. با افزایش آن به کوچکترین افزایش (مانند ۱٫۲۵) شروع کنید. در ابتدا سریع به نظر می رسد، اما ذهن شما به آن عادت می کند.”

جیمز ویتاکر، سخنران، نویسنده همکار Dynamite ذهنی اندرو کارنگی و میزبان پادکستروز برنده

بهترین مکان را انتخاب کنید

۲۰٫ یک گوشه مطالعه در خانه راه اندازی کنید.

هنگام مطالعه در خانه، اتاقی را بدون مزاحمت‌های بلند انتخاب کنید و پناهگاه مطالعه خود را راه‌اندازی کنید. یک صندلی راحت در نزدیکی یک لامپ و یک میز کوچک پیدا کنید. مهمتر از همه، آن کتاب را در بین جلسات مطالعه بایگانی نکنید. آن را در فضای باز بگذارید تا در ذهن خود نگه دارید.

۲۱٫ خواندن را در کتابخانه امتحان کنید.

اگر می بینید که خواندن در خانه برای شما کارساز نیست، مکان آرام دیگری برای مطالعه پیدا کنید. شاید از آخرین باری که به کتابخانه رفتی مدتی گذشته باشد – شاید معلم کلاس سوم شما را مجبور کرده باشد و دیگر هرگز برنگشتید. اما به آن ضربه بزنید؛ کتابخانه امروزی هیچ شباهتی به قفسه های گرد و غباری که به یاد دارید ندارد. اکنون آنها به خوبی با جدیدترین عناوین در قالب‌های مختلف، از جمله کتاب‌های صوتی، عرضه شده‌اند، و از آنجایی که رایگان است، راهی بدون خطر برای امتحان موضوعاتی است که معمولاً به آن‌ها علاقه ندارید. اگر اهل مطالعه کتاب الکترونیکی هستید، برنامه Libby را بررسی کنید. . این امکان را به شما می دهد که به صورت مجازی کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی را از کتابخانه محلی خود به صورت رایگان با کارت کتابخانه بررسی کنید.

این مقاله در آگوست ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Evgeny Atamanenko/Shutterstock

5fab069829eda277d5027f23981e0910?s=100&d=mp&r=g - 21 روش برای خواندن کتاب های بیشتر

هدر تیپتون متخصص محتوای دیجیتال برای موفقیت و یک کتابخوان مادام العمر است. او خواندن در شب را در کنار نور لامپ در راحت ترین صندلی راحتی که می توان تصور کرد را ترجیح می دهد.

Jamie Friedlander 2 150x150 - 21 روش برای خواندن کتاب های بیشتر

جیمی فریدلندر یک نویسنده مستقل ساکن شیکاگو و سردبیر سابق مجله SUCCESS است. آثار او در The Cut، VICE, Inc.، The Chicago Tribune و Business Insider منتشر شده است. انتشارات دیگر وقتی او نمی‌نویسد، معمولاً می‌توان یافت که چای ماچا را زیاد می‌نوشد، با شوهرش به مکان جدیدی سفر می‌کند یا تا آخر شب در Etsy موج‌سواری می‌کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی