عمومی

چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم – و چرا شما؟ باید

چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم – و چرا شما؟
باید

آغوش گرفتن از روش‌هایی برای نشان دادن قدردانی به مشتریان برای تشخیص آنها به عنوان چیزی بیش از حساب‌های تجاری ضروری است. آنها افرادی با افکار و احساسات واقعی هستند. امسال، متعهد شوید که قدردانی عمیق تری از مشتریان وفادار خود نشان دهید و ارتباطات و تجربیات آنها را با نام تجاری خود تقویت کنید.

svg%3E - چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم - و چرا شما؟
باید

اهمیت قدردانی از مشتری

در دنیای تجارت، جایی که تلاش زیادی برای توسعه محصول و سایر وظایف حیاتی انجام می شود، نقش قدردانی از مشتری را نمی توان اغراق کرد. این جنبه که اغلب تحت الشعاع سایر فعالیت‌های تجاری قرار می‌گیرد، برای حفظ و رشد پایگاه مشتری بسیار مهم است.

داده‌های اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده یک واقعیت شگفت‌انگیز را نشان می‌دهد: ۶۸ درصد از مشتریان به دلیل عدم مراقبت، راه خود را از یک تجارت جدا می‌کنند.

این رقم به طور چشمگیری بر ۱۴ درصدی که به دلیل نارضایتی از محصول خارج می شوند، تحت الشعاع قرار می دهد. این آمار بر اهمیت قدردانی مشتری در حفظ سلامت و سرزندگی یک تجارت تاکید می کند.

svg%3E - چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم - و چرا شما؟
باید

این یک شاخص واضح است که مشتریان برای ارتباطات عاطفی و احساس ارزشمند بودن ارزش بالایی قائل هستند، اغلب بیشتر از خود محصولات یا خدمات. مزایای قدردانی بالای مشتری عبارتند از:

  • نرخ حفظ بالاتر. همانطور که داده‌های قبلی نشان می‌دهد، مشتریانی که احساس قدردانی می‌کنند، بسیار بیشتر احتمال دارد که به مشتریان مکرر تبدیل شوند. آنها ارتباط مثبتی با برند شما دارند و با نیازهای آینده خود به سراغ شما خواهند آمد.
  • سود را افزایش دهید. این فقط این نیست که این مشتریان برمی گردند و دوباره با شما تجارت می کنند، بلکه هزینه بیشتری هم می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان وفادار ۹۰ درصد بیشتر محصولات و خدمات را خریداری می‌کنند، در حالی که با هر تراکنش ۶۰ درصد بیشتر هزینه می‌کنند.
  • کلمه مثبت. از دهان همانطور که از تجربه می دانید، جذب مشتری می تواند گران باشد. مراحل مختلفی در انتقال افراد از آگاهی به خرید وجود دارد و دلارها به سرعت جمع می شوند. اما آیا می دانید چه چیزی هیچ هزینه ای ندارد؟ دهان به دهان مثبت. وقتی مشتریان شما از ارزشی که ارائه می‌دهید راضی هستند و احساس قدردانی می‌کنند، می‌توانند به دوستان خود اطلاع دهند و ارجاعات و سرنخ‌های ارگانیک را برای شما ایجاد کنند.
  • منافع شک. در نهایت، مشتریانی که احساس قدردانی می‌کنند، در موقعیت‌هایی که در برآورده کردن انتظارات شکست می‌خورید، به احتمال بسیار بیشتری از شک و تردید بهره مند می‌شوند. چه تحویل دیرهنگام باشد، چه خراب کردن سفارش یا تعاملی که مشخصه شرکت شما نیست، آنها یک شانس مجدد به شما می دهند (برخلاف رفتن فوری به نزدیکترین رقیب خود).

میل به قدردانی در DNA ماست. “به عنوان انسان، ما مشتاق ارتباط هستیم. روانشناس جان آمودئو توضیح می دهد. «احساس قدردانی باعث تقویت پیوند بین افراد می شود. این به ارضای اشتیاق ما برای پیوست سالم کمک می کند.”

در حالی که مشتریان مطمئناً به دنبال و در روابطی که با خانواده، دوستان و علایق عاشقانه دارند، مزایای معناداری بیشتری پیدا کنید، قدردانی که از کسب و کار شما به وجود می‌آید، به ایجاد یک ارتباط تجاری سودآور و پایدار کمک می‌کند.

svg%3E - چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم - و چرا شما؟
باید>> >

۴ روش برای نشان دادن قدردانی خود به مشتریان

هر مشتری متفاوت است. برخی از افراد در بیان ملموس قدردانی معنا پیدا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط می‌خواهند کلمه‌ای محبت آمیز شما را بشنوند.

صرف نظر از اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند. هستند و آنها ترجیح می دهند، در اینجا چند گام عملی وجود دارد که می توانید برای در سال ۲۰۲۳ به مشتریان خود نشان دهید که از تجارت آنها قدردانی می کنید.

۱٫ میزبانی یک رویداد

کارهای ظریف زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید – و ما در نکات زیر با جزئیات بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد – اما گاهی اوقات بهترین استراتژی این است که آن را بزرگ انجام دهید. در شرکت‌های B2B یا کسب‌وکارهای کوچکی که پایگاه مشتری بسیار خاص و محلی دارند، میزبانی یک رویداد قدردانی از مشتری راهی عالی برای به جا گذاشتن اثری ماندگار است.

کلید این است که به رویدادهای قدردانی از مشتری نگاه کنید. همان طور که میهمانی شامی را که در خانه خود برگزار می کنید. مهمان‌ها باید به‌عنوان دوستانی خاص در نظر گرفته شوند، نه مشتریانی که می‌خواهید ببندید.

وقتی از او در مورد تصمیمات سال نوی او برای میزبانی بهتر مهمانی در سال ۲۰۲۳ سؤال شد، For Your Party’s ریچل اندرسون می گوید، “باش بهتر است بعد از مهمانی مهمان‌ها را دنبال کنید و از آنها برای آمدنتان تشکر کنید.» همکار اندرسون، امیلی معتقد است که شما باید، «در جزئیات، مانند کارت‌های دست‌نویس مکان یا یادداشت‌های تشکر، تلاش کنید تا مهمانان احساس خاص بودن کنند.»

اجرا مهمترین جنبه میزبانی رویداد قدردانی از مشتری است — و موفقیت در جزئیات یافت می شود. در مورد هر جنبه کوچک عمدی باشید و هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید.

svg%3E - چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم - و چرا شما؟
باید

۲٫ خدمات خود را شخصی کنید

شخصی سازی محصولات و خدمات روش دیگری است که می توانید به مشتریان خود نشان دهید که از آنها قدردانی می کنید. ویژگی‌های شخصی‌شده نه تنها با علایق، علایق و نیازهای مشتری مطابقت دارد – بلکه صرف این واقعیت که شما تلاش بیشتری کرده‌اید، چیزهای زیادی در مورد برند شما می‌گوید.

شخصی‌سازی می‌تواند به روش‌های مختلفی اتفاق بیفتد. این می تواند چیزی به سادگی ایجاد یک طرح رنگ سفارشی که با لوگوی مشتری منطبق است، یا چیزی به پیچیدگی بهینه سازی کد نرم افزار برای ادغام یک ویژگی سفارشی که در ارائه محصول استاندارد وجود ندارد، باشد.

۳٫ ارسال یادداشت های دست نویس

یک کارشناس تعامل با مشتری معتقد است: «در دنیای امروزی، ارتباط فوری از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و پیام های متنی امری عادی است، در حالی که دریافت کارت یا نامه دست نویس از طریق نامه نادر است. «اگرچه فناوری نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر داده است، دریافت یک یادداشت دست‌نویس و شخصی‌شده همچنان احساسات ما را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد که ابزارهای ارتباطی فوری فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.»

امسال، آن را به یک عادت در سازمان خود تبدیل کنید. برای ارسال یادداشت های دست نویس برای مشتریان در حالی که یک یادداشت طولانی و مفصل گاهی اوقات مفید است، لازم نیست زمان زیادی را برای آنها صرف کنید. یادداشت ساده ای مانند این به خوبی کار می کند:

هی، دیو! من فقط می خواستم به شما بگویم که چقدر از تجارت شما قدردانی می کنم. کار کردن در کنار شما در این سال بسیار لذت بخش بود و امیدوارم سال های آینده به این کار ادامه دهیم. اگر کار دیگری می توانم برای شما انجام دهم به من اطلاع دهید.”

فرایند نوشتن این یادداشت، چسباندن آن در پاکت نامه و انداختن آن در صندوق پست کمتر از پنج دقیقه طول می کشد. ، اما تصور کنید که اگر هر روز یک یادداشت دست نویس بنویسید، امسال مشتریان شما چقدر قدردانی بیشتری خواهند داشت.

۴٫ یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید

در حالی که برنامه های وفاداری در نهایت بیش از هر چیز دیگری به نفع کسب و کار شما هستند، آنها همچنین دارای مزیت دیگری هستند که باعث می شود مشتریان احساس قدردانی کنند. همانطور که در سال جاری به دنبال راه‌های منحصربه‌فردی برای جذب مشتریان برتر خود هستید، نوعی برنامه وفاداری راه‌اندازی کنید که به آنها برای کسب و کار تکراری‌شان پاداش می‌دهد.

کاری که نمی‌خواهید کورکورانه انجام دهید این است که کورکورانه یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید. شما منابع زیادی را هدر خواهید داد و برای قدردانی مشتری کار بسیار کمی انجام خواهید داد. وقت خود را صرف کنید و کارهای مارک های موفقی مانند استارباکس و آمازون را مطالعه کنید و چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

روش هایی برای نشان دادن چک لیست استراتژی های قدردانی به مشتریان

افزایش اعتماد و وفاداری مشتری برای رشد کسب و کار بسیار مهم است. از این چک لیست برای اطمینان از جامع و مؤثر بودن استراتژی های قدردانی مشتری خود استفاده کنید:

< td class="column-2">شخصی‌سازی کنید، روی جزئیات تمرکز کنید.

<. /tr>

استراتژی عملکردهای کلیدی
رویدادهای تقدیر از میزبان
شخصی‌سازی کنید. خدمات پیشنهادات را متناسب با نیازهای مشتری تنظیم کنید.
ارسال یادداشت های دست نویس شخصا تشکر کنید.
یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید به کسب و کار تکرار پاداش دهید.
در ارتباط منظم شرکت کنید به دنبال بازخورد باشید، گفتگو را حفظ کنید.
تعداد نقاط عطف مشتری را بشناسید لحظه های کلیدی را با قدردانی های شخصی جشن بگیرید.
تبلیغات منحصر به فرد ارائه دهید ارائه معاملات ویژه برای مشتریان وفادار.
خدمات استثنایی را در اولویت قرار دهید از تعاملات مثبت با مشتری اطمینان حاصل کنید.

svg%3E - چگونه قدردانی مشتری را به دست آوریم - و چرا شما؟
باید

سال آینده را به سال مشتری تبدیل کنید

با تأمل در تاریخچه کسب و کار شما، احتمالاً سال‌هایی وجود دارد که بیشتر به نیازهای کسب‌وکار نسبت به نیازهای مشتریان شما توجه می‌کنند. برعکس، احتمالاً زمان‌هایی وجود دارد که نیازهای مشتری اولویت‌بندی می‌شود و منجر به موفقیت و سود بیشتر می‌شود.

این الگو بر درس مهمی تأکید می‌کند: سال‌هایی که بر مشتریان متمرکز شده‌اند، پربارتر هستند. همانطور که برای سال آینده آماده می شوید، متعهد شوید که آن را به «سال مشتری» تبدیل کنید.

این شامل چیزی بیش از تغییر در طرز فکر است. این نیاز به یک استراتژی ملموس برای قدردانی مشتری دارد. طرحی را ایجاد کنید که تیم شما را قادر می سازد تا با مشتریان به شیوه ای عمیقاً شخصی تعامل داشته باشد. این استراتژی باید فراتر از شیوه های استاندارد خدمات مشتری باشد و هدف آن ایجاد ارتباطات معنادار و پایدار باشد.

در مورد شناخت و ارزش گذاری افراد پشت هر تراکنش است و مشتریان را به حامیان وفادار برند شما تبدیل می کند. چنین استراتژی ممکن است شامل ارتباطات شخصی، تجربیات مناسب یا پاداش‌های ویژه باشد که نشان‌دهنده قدردانی و درک واقعی مشتریان شما باشد.

عکس از طریق Shutterstock


بیشتر در: رضایت مشتری
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی