خبر

افزایش ورود مسافر و گردشگر به کردستان| ظرفیت مراکز اسکان مریوان و بانه تکمیل شد

افزایش ورود مسافر و گردشگر به کردستان| ظرفیت مراکز اسکان
مریوان و بانه تکمیل شد

بازار؛ گروه استان ها: استان کردستان طی یک دهه اخیر به یکی از استانهای مقصد سفر در کشور تبدیل شده است و هر ساله شمار زیادی از مردم سایر مناطق کشور، در روزهای تعطیل نوروز این استان را برای گردش انتخاب می کنند.

جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار مهمان نوازی کردستانی ها باعث شده است، تا روند ورود مسافر به این استان علیرغم همه محدودیت ها و کمبودهای ارتباطی و اسکان افزایش پیدا کند.

در طول سالهای اخیر و به دنبال فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف، جاذبه های این منطقه به شکل بهتری به مردم معرفی شده است و به همین دلیل تقاضا برای سفر به استان کردستان افزایش پیدا کرده است.

آمارهای رسمی اعلام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان نشان می دهد که بالغ بر هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی این استان به صبت ملی رسیده است و البته در کنار این آثار متعدد، آب و هوای مطبوع هم از جمله جاذبه ها برای جذب گردشگر به شمار می رود.

امسال نیز با بسیج ظرفیت ها و امکانات، کردستان مهیای استقبال از مسافران و گرشگران نوروزی است و بر همین اساس در قالب ستاد خدمات سفر، ادارات و سازمان های دولتی و حتی بخش های خصوصی چشم انتظار مسافر و گردشگر هستند.

بیش از هزار اثر تاریخی و طبیعی در کردستان ثبت ملی شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کردستان یکی از استانهای مقصد سفر در کشور به شمار می رود و خوشبختانه نیز امسال روند ورود مسافر به این استان افزایشی است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - افزایش ورود مسافر و گردشگر به کردستان| ظرفیت مراکز اسکان
مریوان و بانه تکمیل شد

منصور مهرزاد ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و فعال شدن ستاد خدمات سفر، آمادگی خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی ایجاد شده است و انتظار داریم که در سایه این اقدامات شاهد افزایش ورود مسافر به این استان باشیم.

وی با اشاره به بسیج ظرفیت های دولتی و خصوصی در راستای اسکان مسافر در استان کردستان، اظهار کرد: کردستان دارای بیش از شش هزار نفر ظرفیت برای اسکان است ولی در ایام نوروز این میزان به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: البته در کنار این مهم از ظرفیت اسکان مسافر در مدارس و حتی سالن های ورزشی نیز استفاده می شود تا مسافران در این استان دچار چالش نشوند.

وی به وضعیت ورود مسافر به استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: آمارهای اولیه حاکی از افزایش ۹۰ درصدی ورود مسافر به استان کردستان است و پیش بینی می شود که این روند طی روزهای آینده نیز افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر استاندار کردستان نیز در جریان بازدید از خانه کرد سنندج و نمایشگاه صنایع دستی، اظهار کرد: مهمان نوازی مردم استان کردستان شهره بین المللی دارد و به همین دلیل ورود مسافر به این استان طی سال گذشته و امسال افزایش یافته است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به بسیج ظرفیت های استان در راستای استقبال از مسافران نوروزی، عنوان کرد: خدمت رسانی صورت گرفته از سوی بخش های دولتی و خصوصی به صورت مستمر نظارت می شود.

ظرفیت اسکان شهرستان های بانه و مریوان تکمیل شد

آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان شهرستانی در استان کردستان نیز نشان می دهد که دو شهرستان بانه و مریوان در کنار سنندج بیشترین مسافر نوروزی را در سال جاری پذیرش کرده اند.

فرماندار شهرستان بانه در خصوص ورود مسافران نوروزی به این شهرستان به خبرنگار بازار گفت: طی چند روز اخیر بیش از ۶۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد این شهرستان شده اند.

186990 - افزایش ورود مسافر و گردشگر به کردستان| ظرفیت مراکز اسکان
مریوان و بانه تکمیل شد

ستاد خدمات سفر استان کردستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ظرفیت اسکان در دو شهرستان بانه و مریوان امروز جمعه سوم فروردین ماه تکمیل شده است.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران نوروزی استان کردستان درخواست شده است که برای اسکان در این دو شهرستان، از سایر شهرستان های نزدیک به آنها یعنی دو شهرستان سقز و سروآباد استفاده کنند.

البته با توجه به هشدار هواشناسی کردستان در خصوص تشدید بارش ها طی یکی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب در این استان، رعایت موارد مختلف از جمله عدم تردد در حاشیه رودخانه ها یکی از ضرورت هاست.

برنامه ریزی بهتر سازمان ها و ادارات دولتی مسئول در استان کردستان در راستای پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران در فصول مختلف سال و تقویت زیرساخت های ارتباطی و اسکان نیز یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می رود و به همین دلیل انتظار می رود که این مهم همواره در اولویت قرار گیرد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی