عمومی

از چارچوب FUEL برای انجام یک سلامت روان سریع استفاده کنید چکاپ

از چارچوب FUEL برای انجام یک سلامت روان سریع استفاده کنید
چکاپ

حفظ سلامت روان تقریباً برای همه در دو سال گذشته سخت بوده است، اما حفظ تعادل روانی خوب همیشه برای کارآفرینان سخت است. پژوهش قبل از همه‌گیری نشان می‌دهد احتمال وجود کارآفرینان ۵۰ درصد بیشتر از جمعیت عمومی گزارش دهند که وضعیت سلامت روانی دارند. آنها دو برابر بیشتر از افسردگی و سه برابر رنج می برند. به احتمال زیاد با سوء مصرف مواد مبارزه می کنند.

برخورد با مسائل جدی سلامت روان اغلب نیازمند مداخله حرفه ای است و بسیاری از بنیانگذاران درباره اینکه درمان چقدر به آنها کمک کرده است باز شد. اما حتی بهتر از درمان مشکلات سلامت روان در صورت بروز، پیشگیری از آنها در وهله اول است.

قبل از تمام شدن بنزین باک خود را پر کنید.

انجام این کار می تواند پیچیده به نظر برسد، اما به گفته یک درمانگر، اجزای اساسی سلامت روان پیچیده تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد. مطمئناً، برخی از افراد تاریخچه های پیچیده یا زیست شناسی پیچیده، اما همه ما به همان چند چیز اساسی نیاز داریم تا بتوانیم بهترین راه را برای حفظ تعادل ذهنی خود داشته باشیم، روانشناس بالینی ویلیام هوانگ اخیراً در Psychology Today توضیح داد.

او می نویسد: “تصور کنید ماشین شما یکدفعه کار نمی کند.” بلافاصله، مغز شما شروع به مسابقه می کند و فکر می کنید “ممکن است باتری من تمام شده باشد، یا شاید موتور استارت بدی داشته باشم. ممکن است مشکل از موتور من نیز باشد”، اما او ادامه می دهد، “گاهی اوقات، معلوم می شود که شما فقط بنزین تمام شده است و باید باک را پر کنیم.”

ما بهترین شانس را برای جلوگیری از گرفتن آن داریم. اگر به طور منظم با خودمان چک کنیم تا مطمئن شویم که به اندازه کافی از موارد ضروری برای سلامت روان خوب استفاده می کنیم، در کنار جاده استعاری با اختلال در سلامت روان گیر می کنیم. هوانگ یک مخفف ساده برای به خاطر سپردن ایجاد کرده است تا به کارآفرینان پر استرس کمک کند این کار را انجام دهند: سوخت.

“تشخیص اینکه چه زمانی در حال کم شدن هستیم تا زمانی که خیلی دیر نشده دشوار است. مخفف F-U-E-L می تواند به ما کمک کند تا بررسی کنیم قبل از اینکه به راه‌حل‌های پیچیده‌تر و شاید غیرضروری دست یابیم، نیازهای اساسی ما در نظر گرفته می‌شوند، قبل از بیان هر حرف می‌نویسد.

۱٫ دوستان

انسانها موجوداتی عمیقا اجتماعی هستند. جای تعجب نیست که علم بارها و بارها دریافته است که روابط اجتماعی غنی یکی از قوی ترین تقویت کننده های خلقی موجود. دوستان خوب به ما کمک می کنند مقاوم، متعادل، و جاه طلب. به همین دلیل است که اولین قدم در بررسی سلامت روان هوانگ FUEL این است که از خود بپرسید اخیراً چقدر از نزدیک ترین افراد به خود دیده اید. اگر مجبورید سرتان را خارانید و برای مدتی فکر کنید، شاید وقت آن رسیده است که برای اتصال مجدد وقت بگذارید.

۲٫ وسایل برقی

همانطور که یک خانه برای عملکرد به عنوان یک خانه به وسایل اولیه مانند آب و برق نیاز دارد، بدن شما نیز به آن نیاز دارد. برخی از ابزارهای اساسی که باید از آنها مراقبت کنید تا ذهن شما همانطور که باید عمل کند.

“از خود بپرسید که آیا شما به اندازه کافی آب می نوشید، نوع و مقدار مناسب انرژی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می کنید، و هوانگ پیشنهاد می‌کند که بدنتان را تمیز و عاری از زباله‌های انباشته شده از زندگی روزمره نگه دارید. ساده به نظر می رسد، اما مواردی مانند رژیم غذایی و خواب می تواند به طرز شگفت آوری داشته باشد تاثیر عمیقی بر سلامت روان شما

۳٫ ورزش 

در مورد ورزش هم همینطور است. هوانگ به خوانندگان یادآوری می‌کند: «ورزش می‌تواند به ما انرژی دوباره بدهد، حتی اگر فکر کنیم که ما را خسته‌تر و خسته‌تر می‌کند». سایر متخصصان حتی در ادعای خود در مورد مزایای سلامت روان ورزش جسورتر هستند–یکی از محققان دانشگاه هاروارد ادعا می کند که “ورزش مانند مصرف کمی پروزاک و کمی ریتالین است.” کمی بیشتر وقت صرف شده در باشگاه، دوچرخه سواری یا پیاده روی در مسیر مورد علاقه تان ممکن است به شما کمک کند تا به این نوع داروها نیاز نداشته باشید.

۴٫ اوقات فراغت 

زمانی که صرف لگد زدن و انجام کارهایی می شود که از آنها لذت می برید هدر نمی رود. این سرمایه گذاری برای سلامت روان، خلاقیت و طولانی است تاب آوری مدت. و اگر نیاز به متقاعد شدن دارید، هوانگ انبوهی از تحقیقات را به شما نشان می دهد.

“افرادی که در فعالیت‌های اوقات فراغت لذت‌بخش‌تری شرکت می‌کنند، سطوح بالاتری از بهزیستی روان‌شناختی مثبت و همچنین پایین‌تری دارند. سطح علائم افسردگی و تأثیر منفی. سطوح بالای درگیری در فعالیت‌های اوقات فراغت نیز با عوامل فیزیولوژیکی مانند کاهش کورتیزول، کاهش سطح فشار خون، و ادراک افزایش عملکرد فیزیکی مرتبط است.»

با مکث برای بررسی منظم با خودتان، به اندازه کافی از هر چهار حرف در سوخت دریافت می کنید. در چارچوب، شما بهترین شانس را برای حفظ تعادل ذهنی خود با وجود تمام چالش ها، ناراحتی ها و استرس هایی که زندگی به کارآفرینان وارد می کند، به خود می دهید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی