مدیتیشن تغییرات مثبتی در مغز ایجاد می‌کند

دسته‌بندی:
بدون دیدگاه



<span style="font-size:16px;"><strong>همه ما به تجربه متوجه شده&zwnj;ایم که مدیتیشن تاثیرات مثبتی بر ما می&zwnj;گذارند اما از نظر تئوریک کم&zwnj;تر در این زمینه پژوهش شده است. با این حال نتایج پژوهش&zwnj;های جدید نشان از تاثیرات مثبت مدیتیشن بر زندگی انسان دارد.</strong></span><br />
<br />
بحث&zwnj;های کمی در محافل علمی در مورد مزایای مدیتیشن وجود دارد. طبق نتایج پژوهشی که در نشریه مشاوره و روان&zwnj;شناسی بالینی (Consulting and Clinical Psychology) منتشر شده، مدیتیشن در کاهش احساس افسردگی، اضطراب و دردهای جسمانی موثر است. نتایج مطالعات دیگر نیز نشان از ارتباط مستقیم بین مدیتیشن و افزایش تمرکز، کاهش فشار خون، حافظه قوی، کم&zwnj;تر شدن خستگی و … دارد.<br />
<br />
اما این اول ماجراست. همان&zwnj;طور که سارا لازار (Sara Lazar)، عصب&zwnj;شناس در بیمارستان General متعلق به دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در آمریکا، می&zwnj;گوید، مدیتیشن به معنای واقعی کلمه مغز شما را تغییر می&zwnj;دهد. او می&zwnj;گوید: &laquo;ما تغییراتی را در حجم مغز در ۵ ناحیه پس از ۸ هفته تمرین مدیتیشن مشاهده کردیم و در گروهی که مشغول یاد گرفتن مدیتیشن بودند متوجه ضخیم شدن ۴ ناحیه از مغز آن&zwnj;ها شدیم. نتایج مطالعات دانشمندان دیگر نشان می&zwnj;دهد که مدیتیشن می&zwnj;تواند میزان توجه فرد را افزایش داده و مهارت&zwnj;های او در تنظیم احساساتش را بهبود بخشد&raquo;.<br /><div class="Free_Wrapper_ClickAdvPost"></div>
<br />
اما یک مشکل وجود دارد. در نگاه اول انجام مدیتیشن راحت&zwnj;ترین کار دنیا به نظر می&zwnj;رسد؛ فقط کافی است ذهن خود را از هر چیزی خالی کنید و به هیچ چیز فکر نکنید. با این حال، مدیتیشن کردن خیلی دشوارتر از یک تنفس ساده برای چند دقیقه است. رسیدن به یک حالت دقیق مدیتیشنی نیازمند کار فراوان است و این&zwnj;که واقعا ذهن&zwnj;مان را از هر چیزی خالی کنیم خیلی کار ساده&zwnj;ای نیست. به همین دلیل به نظر می&zwnj;رسد آرام&zwnj;سازی بدن که بسیاری آن را در طول روز انجام می&zwnj;دهند و تکنیک&zwnj;های مشخصی دارد برای رسیدن به مهارت در مدیتیشن کافی نیست. از این رو، پیشنهاد می&zwnj;شود که افراد قبل از هر کاری در کلاس&zwnj;های عملی آموزش مدیتیشن شرکت کنند تا زیر نظر یک متخصص در این کار حرفه&zwnj;ای شوند و بتوانند از اثرات مثبت مدیتیشن در زندگی خود استفاده کنند.



لینک منبع

  • نویسنده
    A-brand
  • تعداد بازدید
    15 views
0دیدگاه فرستاده شده است.
شما هم دیدگاه خود را بنویسید