خبر

دلیل سقوط سنگین بورس امروز چیست؟

دلیل سقوط سنگین بورس امروز چیست؟

502658 815 - دلیل سقوط سنگین بورس امروز چیست؟
اقتصاد۲۴- روز گذشته بود که خبر افزایش ۳۰ درصدی نرخ محصولات گروه بهمن منتشر شد. همین امر سبب شد تا کورسوی امید در دل سهامداران خودرویی زنده شود. اما بازار سهام، امروز هم امید‌ها را ناامید کرد و نشان داد همچنان قصد صعود ندارد. حتی شرکت‌های خودرویی هم به خبر افزایش قیمت محصولات بهمن واکنشی نداشتند و بیش از ۸۴ درصد نماد‌های این گروه در طرف منفی نوسان معامله شدند.

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت شدید ۳۰ هزار و ۱۶۰ واحدی که معادل ۱.۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی ایستاد.

در سویی دیگر بازار، سقوط اعداد شدیدتر بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن با کاهش ۱.۸۸ درصدی به سطح ۷۴۶ هزار و ۵۸۶ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را هشت هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد که مربوط به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و ۷۳۷ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم تکیمیا، وآیند و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های تکیمیا، دی و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. گفتنی است دو سهم تکیمیا و وآیند در روز‌های گذشته، پس از چندین ماه بازگشایی شده‌اد. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

غشان با افزایش ۶.۹۹ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثغرب نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ناما، ونیرو و وآیند تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کگاز، غشان و فسوژ نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های وبملت، خودرو و شبندر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های قنقش، لازما و بایکا رقم خورد. همچنین پکرمان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد افق بود.

502652 310 - دلیل سقوط سنگین بورس امروز چیست؟

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی