عمومیمقالات

بابی برک از کوئیر آی در مورد طراحی فضا-و زندگی-آن خوشحالت می کند

بابی برک از کوئیر آی در مورد طراحی فضا-و زندگی-آن
خوشحالت می کند

بابی برک شروع به شناخت چگونگی تأثیر طراحی بر مغز ما در سنین پایین کرد. او به یاد می آورد که در سن ۵ یا ۶ سالگی در اتاق خواب قرمز آتش نشانی خود نشسته بود و از رنگ بلند پرده ها، فرش ها، روتختی و حتی دیوارها احساس اضطراب می کرد. او که در اتاقش احساس آرامش نمی کرد، به مادرش گفت که می خواهد با پول تولدش دکوراسیون جدیدی بخرد. پس از تعویض همه رنگ‌های قرمز با آبی، بلافاصله تغییری در وضعیت روانی خود احساس کرد.

برک می‌گوید: «فقط می‌دانستم چیزی در مورد آبی وجود دارد که باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری کنم. «به نظرم اتاقم فضای آرامش‌بخش‌تری نسبت به این اضطرابی بود که قبلاً در آنجا بودم.»

ماموریت بابی برک برای دموکراتیک کردن طراحی

این حس ذاتی از همبستگی بین سلامت روان و طراحی، زندگی و حرفه برک را شکل داده است. کتاب جدید او، در خانه: چقدر طراحی خوب برای ذهن خوب است، ارائه می دهد نکاتی برای خوانندگان برای تبدیل فضا به پناهگاه.

یک اصل راهنما در پشت این کتاب این بود که او به سادگی نمی خواست یک کتاب طراحی گران قیمت ایجاد کند که باعث محدود شدن افرادی شود که می توانند در مورد طراحی بیاموزند.

برک می‌گوید: «من می‌خواهم طراحی را دموکراتیک کنم. من می‌خواهم مردم متوجه شوند که نیازی به استخدام یک طراح نیست. برای اینکه فضایتان برای شما کار کند لازم نیست پول زیادی داشته باشید. من همچنین می‌خواستم این کتاب به مردم کمک کند، و نمی‌خواستم فقط کتابی با چیزهای زیبا باشد. من می‌گویم—چرا در مورد تأثیر طراحی بر زندگی‌ام صحبت نمی‌کنم؟

اگر کسی باید در مورد ساخت چیزی با اندکی که دارید بداند، این برک است که به نظر می‌رسد به او نزدیک شده است. زندگی خود را همانطور که او در هر قسمت از چشم کوئیر با تغییرات اساسی در طراحی داخلی برخورد می کند – به عنوان یک رویه ثابت، یک بوم خالی، چیزی که با تلاش و نبوغ کافی، می تواند دوباره اختراع کند و کاملاً به آن بچرخد. .

پیدا کردن موفقیت از طریق شکست

برای کسی که برند خود را بسیار موفق کرده است ، سفر زندگی برک برای تبدیل شدن به یک طراح طراح و ستاره در Queer Eye نتفلیکس – که فصل هفتم آن به تازگی پخش شد – هر چیزی جز معمولی بوده است.

در سن ۱۵ سالگی، احساس می کردم. او که در زادگاهش به عنوان یک نوجوان همجنسگرا استقبال نکرد، خانه پدر و مادرش در میسوری را ترک کرد. مدتی بی خانمان بود و بیرون از ماشینش زندگی می کرد. در ۱۷ سالگی به دنور نقل مکان کرد و در مشاغل عجیب و غریب از جمله در رستوران ها، پمپ بنزین ها و فروشگاه های خرده فروشی مشغول به کار شد. او هرگز دبیرستان را به پایان نرساند زیرا نمی‌توانست همزمان اجاره را بپردازد.

در ۲۱ سالگی، عاشق شهر نیویورک شد و برای نقل مکان به آنجا جهش کرد. او در نهایت به عنوان مدیر طراحی در Restoration Hardware شروع به کار کرد، موقعیتی که بعداً به دلیل یک مشکل فنی از دست داد، که آخرین باری نبود که از یک شغل اخراج می‌شد.

«موفق بود. برک می‌گوید: افراد باید با شکست‌خوردن و ناموفق بودن موفق شوند. می‌دانی، بهترین درس‌هایی که در زندگی می‌توان آموخت، شکست است. زیرا شکست‌ها یا به شما یاد می‌دهند که چگونه کاری را که می‌خواهید انجام دهید متفاوت برای رسیدن به آن هدف انجام دهید، یا در واقع به شما می‌آموزند که هدفی که فکر می‌کردید باید به آن برسید، سفر مناسبی برای شما نیست. کلید موفقیت، برای من، شکست است. فکر می‌کنم از تک تک شغل‌هایی که تا به حال داشته‌ام اخراج شده‌ام.»

بعد از Restoration Hardware، برک در Bed Bath & Beyond و سپس در یک تولیدکننده کتانی ایتالیایی کار کرد، شغلی که به این دلیل از دست داد. با صاحبش که به او گفته بود هرگز به چیزی نمی رسد. این به یک کار با یکی از خرده فروشانی که آن کتانی ها را حمل می کرد، Portico تبدیل شد، جایی که او در سال ۲۰۰۵ به خریدار و سپس رئیس تجارت الکترونیک رسید.

وقتی پورتیکو ورشکست شد، برک چرخید. یک فرصت دیگر او با توانایی عجیبی برای فرود آمدن روی پاهایش، مانند گربه، BobbyBerkHome.com (اکنون bobbyberk.com) را ثبت کرد و پایگاه داده ای را که برای Portico ساخته بود، شبیه سازی کرد و قصد داشت در حالی که به دنبال شغل دیگری می گشت، مبلمان بفروشد.

در کمال تعجب، وب سایت او فراتر از انتظارات بود، حتی اگر خرید آنلاین برای اکثر مردم جدید بود و او مجبور بود تولیدکنندگان را متقاعد کند که به او اجازه دهند کالاهایشان را بفروشد. برک این موفقیت را با «فروش خود، نه لزوماً مهارت‌هایتان» می‌داند.

در نهایت، برک به خرید فروشگاه سوهو رئیس سابق کتانی ایتالیایی‌اش، پرداخت بدهی‌اش، شراکت با او، و ساخت فروشگاه پایان داد. برک می‌گوید: «من می‌دانستم که اگر بتوانم این کار را بسازم، می‌توانم خودم را در دهه‌های گذشته در کار منجنیق کنم. “من می توانم از خط بگذرم. لحظه ای که این بدهی را پرداخت کردیم، فروشگاه را به یک فروشگاه بابی برک هوم تبدیل کردم.”

یک طراح ستاره در حال ساخت

Berk’s تجارت خرده فروشی شروع به رونق کرد: او فروشگاه هایی را در میامی، آتلانتا و لس آنجلس افتتاح کرد (که از آن زمان بسته شده اند). اما هدف او هرگز خرده‌فروشی نبود، بلکه این بود که برند خود را بسازد و نام خود را در همان مکان‌های گران‌قیمت برندهایی قرار دهد که دهه‌ها آنجا بودند. کار کرد.

در سال ۲۰۱۵، مجله BUILDER برک را به عنوان هزاره ترین طراح جهان شناسایی کرد، حتی اگر او هنوز طراح نبود. برک می‌گوید: «همیشه اهمیت حسی که یک فضا در شما ایجاد می‌کند را درک کرده‌ام.

وقتی مجله از برک خواست که طراحی دو خانه نمایش برای نمایشگاه بین المللی سازندگان در زمانی که او با خود به لس آنجلس نقل مکان کرد. شوهر، او موافقت کرد، زیرا هیچ سرنخی از نحوه تنظیم اسناد ساخت و ساز و طرح های الکتریکی نداشت. اما او با جستجو در گوگل، یوتیوب و فتوشاپ راه خود را برای ایجاد خانه های نمایشی انجام داد، که موفقیت بزرگی به اثبات رساند.

این باعث شد که او خانه های دیگری را برای یک سازنده طراحی کند—او اکنون تمام خانه های نمونه و پیشرفت های آنها را طراحی می کند—و در نهایت شرکت طراحی خود را راه اندازی کرد، “همه اینها به این دلیل است که من به چیزی که نمی دانستم چگونه انجام دهم بله گفتم.” من در قلبم می دانستم که این مسیر من است…. بله گفتن به چیزهایی که در آن زمان لزوماً نمی دانید چگونه انجام دهید، کلید موفقیت است.”

در سال ۲۰۱۶، برک برای تست بازیگری Queer Eye تماس گرفت و تصمیم گرفت فرصتی برای گسترش آگاهی برند خود پس از یک سری مصاحبه و تست، او در میان Fab Five به جایگاهی مطلوب رسید – و بقیه تاریخ طراحی است.

طراحی راه شما برای سلامت روان

طراحی راه شما برای سلامت روان

ارتباط بین طراحی و سلامت روان که برک در درست در خانه در مورد آن می نویسد اغلب در سرتاسر Queer Eye نشان داده می شود.

در نمایشی که به عنوان «بیش از یک تغییر» نامیده می‌شود، Fab Five هر کدام اختراع مجدد جنبه‌ای از زندگی سوژه خود را به کار می‌گیرند: مد، آراستگی، فرهنگ و سبک زندگی، غذا و شراب و طراحی – حوزه برک. در هر عرصه، هدف کمک به آن فرد برای غلبه بر چالش‌ها و به بهترین خود قدم بگذارند.

برک می‌گوید: «فضای شما واقعاً تأثیر زیادی دارد. می دانید، هرج و مرج در اطراف شما هرج و مرج را در ذهن شما ایجاد می کند. و فکر می کنم جایی که ایده [کتاب] به ذهنم خطور کرد، زمانی بود که Queer Eye را شروع کردم، و وارد فضاهای قهرمانانمان می شدم، و می توانستم فقط با نگاه کردن به فضاهای آنها بفهمم. : آنها دارای نشانه های افسردگی، انبوهی از لباس های شسته شده بودند. اتاق خواب.

یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده فضای آشفته و وضعیت روحی باشد، کابینت داروی نامرتب است. برک دوست دارد بگوید که “یک کابینه پزشکی سازمان یافته می تواند از خشم جاده ها جلوگیری کند.” وقتی صبح‌ها بطری‌ها سرازیر نمی‌شوند و کرم‌های گران‌قیمت نمی‌ریزند، مردم وقتی برای رفتن به سر کار در جاده می‌روند کمتر اذیت می‌شوند.

زیبایی طراحی خود را تعیین کنید

طراحی خوبی است که سلامت روان را تقویت و حفظ می‌کند با شناخت زیبایی‌شناسی طراحی شما شروع می‌شود. این مستلزم بررسی روش هایی است که رنگ و نور بر ذهن شما تأثیر می گذارد. کتاب برک به طور استراتژیک صفحات کاری را برای خوانندگان قرار می دهد تا به طور عملی تعیین کنند چه چیزی برای آنها مفید است.

«من واقعاً می خواهم این کتاب تعاملی باشد که به مردم کمک کند بفهمند که طراحی فقط برای افراد ثروتمند نیست، طراحی فقط برای ثروتمندان نیست. «طراحی برای افرادی که «سلیقه خوبی دارند» نیست. و اگر آن چاپ رنگ کراواتی عجیب روی دیوار چیزی است که وقتی وارد اتاق می شوید، با دیدن آن لبخند می زنید، اینها چیزهایی هستند که باید در خانه خود قرار دهید، زیرا آنها چیزهایی هستند که شارژ می کنند. شما.”

این فلسفه دموکراتیک طراحی، که اکنون در قالب کتاب به تصویر کشیده شده است، برای تأثیر او بر Queer Eye اساسی است – توانایی او برای ملاقات با شما در جایی که هستید، به شما نگاه کند. weird-a– tie-dye بدون قضاوت چاپ می شود و فضای شما را به چیزی بیشتر از آنچه که بود تبدیل می کند.

شاید برای کسی که به او گفته شده بود با فضایی که در آن متولد شده است این ویژگی غیرقابل تعجب نباشد. و کسی که برای طراحی فضای خودش – زندگی خودش – سخت جنگید. همه ما نه زندگی برک را نداریم. اما، اکنون، ما کتاب کار او را داریم.

این مقاله در ابتدا در سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۳ ظاهر شد مجله SUCCESS. عکس توسط ©Sara Ligorria-Tramp/به لطف بابی برک.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی