عمومی

آیا می خواهید سلامت روان خود را در سال 2023 بهبود بخشید؟ این 5-سوال آزمون به شما می گوید که روی چه چیزی تمرکز کنید

آیا می خواهید سلامت روان خود را در سال ۲۰۲۳ بهبود بخشید؟ این ۵-سوال
آزمون به شما می گوید که روی چه چیزی تمرکز کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که موفقیت باعث شادی می شود. اما یک بهمن مطلق از تحقیقات برخی از معتبرترین نام ها در روانشناسی در واقع نشان می دهد که برعکس است. هر چه شادتر باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. بنابراین، اگر مصمم هستید که اهداف کسب و کار یا شغل خود را در این سال از بین ببرید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای تحقق آن انجام دهید روی شادی خود کار کنید.

که دلهره آور به نظر می رسد. شادی می تواند ترکیبی ناپایدار از شانس خوب، استعداد ژنتیکی و عادت های مادام العمر باشد که به سختی قابل برنامه ریزی مجدد هستند. چگونه می‌توانید به موضوعی به این بزرگی رسیدگی کنید و بفهمید که چه تغییرات مشخصی ممکن است در سال جاری به سلامتی شما آسیب وارد کند؟

می‌توانید برای سال‌ها درمان ثبت‌نام کنید (و هیچ‌کس درمان کوبنده نیست — بسیاری از کارآفرینان به آن سوگند یاد می کنند)، اما اگر یک روانشناس بالینی پیشنهادی دارد، شما به دنبال ابزاری سریع و مبتنی بر تحقیق هستید تا بفهمید چه اقداماتی می توانید به تنهایی انجام دهید که بیشترین تأثیر را بر شادی شما دارد.

سلامت روانی کلی خود را تنها با پنج سوال آزمایش کنید.

این ایده از روانشناس کارن نیمو گرفته شده است که اخیراً در Medium توضیح داده است چگونه بهزیستی بیماران جدید را ارزیابی می کند. Nimmo به عنوان یک حرفه ای، گاهی اوقات برای تشخیص بیماران در مراحل بعدی درمان، به ارزیابی های پیچیده متکی است، اما او در واقع با یک آزمایش بسیار ساده تر از سلامتی در اطراف شروع می کند.

مسابقه پنج سوال ساده مرده توسط علم قابل توجهی پشتیبانی می شود و به Nimmo یک عکس فوری سریع اما مفید از سلامت روان هر بیمار جدید او اصرار دارد که اگر به دنبال ارزیابی سلامت خود و کارهایی که می‌توانید برای بهبود آن انجام دهید، می‌توانید آن را نیز خودتان اداره کنید.

“شاخص رفاه سازمان جهانی بهداشت (WHO-5) بدون شک ساده ترین راه برای بررسی است نیمو می‌نویسد، و توضیح می‌دهد: «WHO-5 به‌طور گسترده برای ارزیابی سلامت در محیط‌های تحقیقاتی و بالینی استفاده شده است، اعتبار بالایی دارد و در مطالعات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است».

برای شرکت در آزمون از شما می‌خواهد ارزیابی کنید که در طول دو هفته گذشته چند بار پنج دسته از احساسات مثبت را احساس کرده‌اید: 

  1. احساس شادی و روحیه خوبی داشتم.

  2. من احساس آرامش و آرامش کرده ام.

  3. احساس فعال و پرنشاطی کرده ام.

  4. با احساس شادابی و استراحت از خواب بیدار شدم.

  5. زندگی روزانه من پر از چیزهایی است که برایم جالب است.

نسخه آنلاین رایگان مسابقه به شما می گوید که چگونه نمره کل رفاه خود را افزایش دهید و نتایج را تفسیر کنید.

کدام قطعه از پازل شادی را از دست داده اید؟

Nimmo به شما پیشنهاد می کند احتمالاً از نتایج خود شوکه نخواهید شد. بسیاری از ما حس درونی نسبتاً خوبی داریم که آیا رشد یا بدبخت. او اصرار دارد که ارزش مسابقه در این است که به شما نشان دهد کدام حوزه‌های سلامت روان را می‌توانید با سودآوری بیشتر برای بهبود کار کنید.

“تعداد بسیار کمی از افراد به طور مداوم در همه دسته ها رتبه های برتر را کسب می کنند. و همه برای پیمایش مشکل دارند.” او یادداشت می کند.

شاید سوال چهارم شما را با میزان احساس خستگی مواجه کند و شما را وادار کند تا روی به دست آوردن تمرکز کنید. همه انواع مختلف استراحت مورد نیاز انسان. شاید مشکل شما با سوال یک علامت گذاری شده باشد. سپس به دنبال راه هایی برای ورزش دادن به عضلات مثبت خود باشید و خلق و خوی خود را تقویت کنید. یا شاید این سوال پنج باشد که در آن اغلب مشکل دارید. سپس می‌توانید در مورد نحوه زندگی را معنادارتر کنید.

نتیجه نهایی این است شادی یک چیز یکپارچه نیست. این موزاییکی از شادی لحظه به لحظه، احساس موفقیت کلی، تجربیات جدید، مراقبت از خود و امید به آینده است. با جدا کردن پنج مواد ضروری شادی، این آزمون ساده و علمی می تواند شما را به سمت اجزای دستور غذا راهنمایی کند که باید بیشتر روی آنها کار کنید.

در هر بخش از پازل سلامت روان، اقیانوس‌هایی از توصیه‌ها وجود دارد. اگر می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، می‌توانید آن را جستجو کنید، آن را پیاده‌سازی کنید و در نهایت نه تنها کمی خوشحال‌تر شوید، بلکه احتمالاً امسال کمی موفق‌تر هم شوید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی