بهترین نمایش‌های E3 2017؛ ماراتن بی‌بخار و آرامی که در پی یک برنده فرضی بود

بدون دیدگاه


در این مقاله قصد داریم تا نگاهی مختصر به بهترین نمایش‌های E3 2017 بیندازیم. با گیم‌شات همراه باشید.

پس از گذشت سه روز کاری و کنفرانس‌های مختلف کمپانی‌های نامی حوزه ویدیو گیم، E3 2017 نیز به پایان رسید. با کمی کم‌تر از حالت قاطعیت، می‌توان گفت که بهترین نمایش‌های سنوات گذشته در E3 2011 اتفاق افتاد. پس از آن سال، مهم‌ترین رویداد گیمی جهان دائما روندی آرام‌تر به خود گرفت و به دور از حواشی‌های متعدد، هیجانات لازمه را از معادلات خارج ساخت. شاید این دیدگاه مخالفین وافری داشته باشد و کاملا شخصی جلوه کند اما نمی‌توان منکر محافظه‌کاری‌های کمپانی‌ها و سیاست‌های در حال تغییر ناشرین شد. امروزه نوعی چهارچوب مشخص برای برخی از سازندگان وضع شده که موجب نوعی انتظار عاری از هیجان گشته و مخاطب را، همانند سال‌های قبل دچار عطش نمی‌کند. مصداق این توضیح را می‌توان به شکل واضحی در معرفی‌های سنوات گذشته سونی، ایجاد سکوت خبری و وقفه‌ای مدت‌دار و در نهایت تکمیل اطلاعات داخل کنفرانس‌های ثانویه دانست. شرکت «راک‌استار» (Rockstar) نیز چند سالی است وارد این سیاست کاری شده و با تاخیر در نمایش‌های مختلف همراه اطلاعات، قصد در تشکیل سالن انتظاری مملو از طرفداران خود را دارد. در نهایت مراسم E3 2017 را می‌توان به دریایی آرام و به دور از حواشی‌های ساحلی (!) تشبیه کرد که در تمام نواحی‌اش موج جریان دارد اما با درجات و شدت‌هایی متغیر! در ادامه بهترین نمایش‌های E3 2017 را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

The Last Night

 

همکاری «راو فیوری» (Raw Fury) با استودیو «کلیف‌تاپ» (Clifftop) در سال ۲۰۱۶ به عنوان ناشر، منجر به تولید اثری مهیج و داستان‌محور با نام Kathy Rain شد که توانست موفقیت خوبی را برای دو طرف در بر داشته باشد. حال این ناشر خوش سلیقه، دست به همکاری مجددی در حوزه بازی‌های ویدویی زده است تا موفقیتی تازه را کسب نماید. The Last Night یک اثر ماجرایی محسوب می‌شود و توسط استودیو «اود تیلز گیم» (Odd Tales Game) در حال ساخت است. در کنفرانس مایکروسافت با توجه به مدت زمانی نسبتا کوتاه، نمایش خوبی از این عنوان را شاهد بودیم. The Last Night با درون‌مایه سایبرپانک و تم Sci-Fi در آینده اتفاق می‌افتد. جلوه‌های بصری زیبا و گرافیک پیکسل‌آرت بازی، جزو نکات مثبت آن محسوب می‌شود و با این اوصاف‌، می‌توان انتظار یک اثر ماجرایی کلاسیک نوآر را از The Last Night داشت. کوتاهی ویدیو به نمایش درآمده، مجالی برای رونمایی از چگونگی انجام گیم‌پلی و شخصیت‌ها نمی‌داد اما می‌توان حدس زد که با انواع دستگاه‌های نامانوس‌ و تولیدات گاها مخرب بشر در آینده‌ای نه چندان دور طرف خواهیم بود. فرار شخصبت محوری بازی با یک تاکسی پرنده نیز نقش این وسایل را تا حدود زیادی پر رنگ کرد و می‌توان انتظار داشت که خودروهای مذکور، ابزاری برای Fast Travel یا حرکت مابین نقاط شهر هستند.

Sea Of The Thieves

یوبی‌سافت بازی‌های نسبتا خوبی را در کنفرانس خود رونمایی کرد و قطعا بخشی از بهترین نمایش‌های E3 2017 متعلق به این کمپانی شهیر بود. وظیفه ساخت بازی Sea Of The Thieves را استودیو Rare بر عهده دارد و محوری‌ترین نکته‌ای که از نمایش این عنوان هویدا بود، اهمیت دادن طراحان بازی به اصل سرگرمی و همچنین طنازی‌های به جا و زیرکانه راوی در کنار دیگر ملزومات بود. یوبی‌سافت با نمایش اثر جدید استودیو Rare، پس از AC: Black Flag باری دیگر مخاطبین را به جریانات لایتناهی دزدان دریایی دعوت کرد تا همراه زاویه دید اول شخص، وارد ماجراجویی‌هایی عظیم شوند. نمایش E3 2017 Sea Of The Thieves به بخش‌هایی از گیم‌پلی اختصاص داشت که در آن، شخصیت‌های قصه با همکاری‌های گسترده تیمی‌، به دل کشتی‌های مختلف می‌زدند. همچنین علاوه‌بر سلاح‌های سردی نظیر خنجر و شمشیر، انواع پیستول و ریوولور نیز قابل استفاده خواهند بود. با توجه نمایش این عنوان، شباهت‌های بصری مختلفی با مجموعه Risen قابل مشاهده بود که نوید گرافیک راضی‌کننده‌ای را هنگام انتشار می‌دهد.

Uncharted: The Lost Legacy

بهترین نمایش‌های E3 2017

ناتی‌داگ کم و بیش در حال پیوستن به جرگه دوشندگان صنعت گیم است و با معرفی میراث گمشده به عنوان بسته‌ای الحاقی برای چهارمین نسخه از سری اصلی، آمادگی خود را برای احداث فروشگاه محصولات لبنی به همگان اعلام نمود! اگر قرار بود این لیست را فقط بر مبنا خلاقیت بهترین نمایش‌های E3 2017 تکمیل کنم، قطعا پروژه تکراری ناتی‌داگ جایی در آن نداشت. اما وجود «کلویی فریزر» (Chloe Frazer) دوست‌داشتنی در جایگاه شخصیت محوری قصه و همراهی «نیدین روز» (Nadine Ross) به عنوان اصطلاحا پارتنر (که البته با توجه به اتفاقات رخ‌داده در تریلر، می‌توان دریافت که مسائل خیانت و دشمنی، همچنان جزو لازمه‌های این مجموعه محسوب می‌شوند) وی همراه نمایشی نسبتا خوب، از علل اصلی قرارگیری Uncharted: The Lost Legacy محسوب می‌شود. مجددا همان ژانگولربازی‌ها، واژگونی از سطوحی مرتفع همراه یک دست و تخریب‌های همیشگی را شاهد بودیم. در واقع تمام حرکات ایندیانا جونزی نیتن را، کلویی و نیدین قرار است انجام بدهند! تریلر به نمایش درآمده، خبر از ماجراجویی جدیدی می‌داد و قطعا با چیزی فراتر از یک بسته الحاقی طرف خواهیم بود که مخاطبین را همراه بانوانی ماجراجو، راهی سفری خطیر می‌کند.

Beyond Good And Evil 2

بازی Beyond Good And Evil 2

 

یوبی‌سافت چندی پیش، از کلید زدن پروژه ساخت دومین نسخه Beyond Good And Evil به صورت مختصری خبر داد و بازگو کرد که این عنوان، در E3 2017 حضور نخواهد داشت. طرفداران IP «میشل انسل» (Michel Ancel) در تمام این سال‌ها، خواهان ساخت قسمت جدیدی از بازی بودند و این انتظار حدود چهارده سال به طول انجامید تا در کنفرانس یوبی‌سافت، بالاخره Beyond Good And Evil 2 رسما رونمایی شد. نکته جالب و قابل توجه نمایش این اثر محبوب، پخش تریلری سینماتیک همراه با گرافیکی فوق‌العاده قوی و مملو از جزئیات بود. در طول دقایق کوتاه این نمایش، اندک شخصیت‌های آشنا و محبوب گذشته مشاهده می‌شدند اما نکته اصلی برای طرفداران این سری، حضور «جید» (Jade) قهرمان محوری قصه بازی پیشین است که در نمایش E3 2017 این عنوان، خبری از وی نبود. با توجه به دیالوگ‌های شخصیت‌های درون تریلر و همچنین نماهایی از محیط همراه توضیحات ثانویه انسل، جریان داشتن وقایع در آینده قطعی شد. وجود درگیری میان ساکنین سیاره‌ها با یکدیگر، خودروهای فوق پیشرفته در کنار دشمنانی جهش‌یافته، نوید داستانی غنی همراه با یک گیم‌پلی چند لایه و بسیار خوب را می‌دهد که به نوعی در روند ترسیم جنگ‌های آینده با عمده تخیلات احمقانه کاملا جدی، تاثیر وافری خواهد داشت. Beyond Good And Evil 2 به واقع جزو بهترین نمایش‌های E3 2017 و همچنین کنفرانس مایکروسافت محسوب می‌شود.

The Evil Within 2

بازی The Evil Within 2

پس از خودنمایی متوسط و اغلب ناامید کننده The Evil Within خیلی‌ها منتظر ساخت دنباله‌ای انقلابی توسط میکامی بودند. شاید علت طراحی حس دلهره‌ای همراه با پرداخت بد و مشکلات عدیده جانبی، اعضای ارشد استودیو «تانگو» (Tango) را به فکر توسعه دومین نسخه از این عنوان انداخت تا بلکه خاطرات نه چندان جالب گذشته، با بهبود دومین بازی جبران شود. این اتفاق تا درصدهای ابتدایی خود پیش رفت و در کنفرانس «بتسدا» Bethesda) The Evil Within 2) رسما رونمایی شد. نمایش بازی تا حد قابل قبولی خوب بود و در زمانی نسبتا کوتاه، جزئیات لازمه را به مخاطب منتقل ساخت. در جهنمی کمی مدرن‌تر، مجددا می‌بایست «سباستین کستلانوس» (Sebastian Castellanos) را همراهی کنیم و با دیگر نقاط ذهنی وی، مفهوم ترس را شریک شویم. نمایش این عنوان همراه قطعه موسیقی زیبایی پخش شد که با حال و هوای موجود، همخوانی فراوانی داشت. حتی اگر منتظر اطلاعات جانبی بیشتری از سوی بتسدا و استودیو سازنده یعنی تانگو نباشیم، پر واضح است که ریشه‌هایی نوین از مفهوم وحشت در اتمسفر بازی وجود دارد. سباستین بارها دچار توهمی مدت‌دار می‌شد و چندین مرتبه نیز، در مایعاتی چسبنده و باتلاق‌مانند فرو می‌رفت. نمی‌توان از روی نمایشی چند دقیقه‌ای به گمانه‌زنی راجع‌به المان‌های گیم‌پلی یا نقش مواد مذکور در محیط صحبت خاصی کرد. اما می‌توان درصد امیدواری و اطمینان را، هشتاد به بیست دانست و از همین لحظه، برای چگونگی رویارویی با قصه‌ای روانکاوانه، عاطفی یا شاید کمی هولناک‌تر برنامه‌ریزی کرد.

Wolfenstein ||: The New Colossus

علاوه‌بر معرفی بازی Evil Within 2، بتسدا از این عنوان نیز پرده گشود. Wolfenstein: The New Order اثر بسیار خوبی بود که با بازگرداندن شخصیت خاک‌خورده و همیشه دوست‌داشتنی «ویلیام بلازکوویچ» (William Blazkowicz’s)، دل هواداران مجموعه را تا حد فاوری به دست آورد. معرفی نسخه جدیدی از Wolfenstein برای اغلب تحلیلگران حوزه گیم و همچنین طرفداران این سری، اتفاق نادر و غیر قابل حدسی نبود. بتسدا با نمایشی هشت دقیقه‌ای از New Colossus اجرایی نسبتا مفصل را تدارک دید. بلازکوویچ کماکان به عنوان شخصیت اصلی قصه وجود دارد و علاوه‌بر افزایش سن، با انگیزه‌های شخصی بیشتری به سراغ سلاخی نیروهای نازی خواهد رفت. در نمایش E3 2017 این عنوان، نیم کثیری از هشت دقیقه به ملاقات با برخی شخصیت‌های آشنا گذشته و وجوه داستانی اختصاص داشت. کماکان چیز خاصی از روند قصه‌گویی مشخص نیست اما می‌توان انتظار داشت که Wolfenstein ||: The New Colossus در زمینه روایت، روندی غنی‌تر از نسخه پیشین خود را دنبال کند. چند ثانیه آخر نمایش به قسمت‌هایی بریده شده و گوناگون از گیم‌پلی در میادین نبرد اختصاص داشت. این بخش از بازی حداقل با توجه به تریلر، چندان دست‌خوش تغییراتی گسترده نشده است. گستردگی طیف دشمنان، افزایش سلاح‌ها و بهبود سیستم تیراندازی، تنها نکات قابل مشاهده بودند. مجموعا می‌توان گفت که The New Colossus با داستانی پیچیده‌تر، قصد رفع نواقص گذشته خود را دارد و بس! اما اگر با متر «نمایش» که هدف اصلی این مقاله است به بازی بنگریم، ساخته جدید استودیو «ماشین گیمز» (Machine Games) با چاشنی یک قطعه موسیقی بسیار زیبا، می‌تواند در فهرست بهترین نمایش‌های E3 2017 جای گیرد.

Days Gone

 

بازی Days Gone

چند سالی است که ساخت و توسعه پسا آخرالزمانی‌های زامبی‌محور که اغلب در دنیایی گسترده شکل می‌گیرند، رو به فزونی است. ساخته «بند استودیو» (Bend Studio) پیش از امسال معرفی شده بود اما با نمایش تا حدودی مفصل از آن، با لایه‌های مختلف انحصاری جدید سونی بیش از پیش آشنا شدیم. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در سراسر تریلر بازی وجود داشت، شباهت غیر قابل انکار این عنوان به «آخرین ما» (The Last Of Us) از لحاظ طراحی دنیایی ویران‌زده و مجموعا حال و هوای کلی آن بود. «دیکان» (Deacon) که به عنوان شخصیت محوری داستان شناخته می‌شود، همراه موتورش درون این دنیای جنگل‌سان روز را شب می‌کند. در نمایش ده دقیقه‌ای Days Gone زامبی‌ها مهم‌تر از دیگر آثار پساآخرالزمانی خودنمایی می‌کردند و علاوه‌بر تاکید تیم سازنده، این موجودات جهش‌یافته نقشی اساسی در روند گیم‌پلی خواهند داشت. تریلر بازی علاوه‌بر موارد فوق، وجوه مخفی‌کاری و دوری از تاسیس حمام خون را نیز به خوبی نمایش داد. دیکان می‌توانست از وجود سیل پر تعداد زامبی‌ها، سو استفاده کند و این موجودات را بر علیه نیروهای مزدور فرا بخواند. این قابلیت اگر دچار روندی تکرای و عاری از پرداخت نشود، می‌تواند مکانیزم بسیار جالبی از آب درآید و عنصر تنوع را به گیم‌پلی تزریق کند. نمایش Days Gone چیز خاصی را از بخش داستانی فاش نکرد اما قطعا خشونت دنیایی خاکستری همراه وجوه انسانی و ابعاد عاطفی، اضلاع محوری مثلث قصه‌گویی بازی را شکل خواهند داد.

God Of War

 

بازی God of War

نمایش جدیدترین نسخه از God Of War در E3 2017 کاملا قابل حدس بود. سونی که امسال آن رمق و اشتیاق سنوات گذشته را به همراه نداشت، با تریلر داستانی این عنوان، دقایقی حضار را مشغول کرد. نمایش بازی چندان چشم‌گیر نبود و بیشتر بر روی تلاش‌های «کریتوس» (Kratos) به منظور یاد دادن رسوم جنگ، ساخت شخصیتی قوی و مهم‌تر از همه، یافتن پاسخی برای سوالات پسرش تمرکز داشت. همراه با دیالوگ‌های مختلف و به تصویر کشیدن بخش داستانی، روند مراحل و گیم‌پلی نیز به نمایش درآمد. هنوز به کریتوسی کند که مانند شخصیت‌های Anarchy Reigns مبارزه می‌کند عادت نکرده‌ام! خو گرفتن با جنگجویی محافظه‌کار که عمری در آسمان چند ضرب می‌زده و سبک هک اند اسلش را به شکلی جنون‌آمیز با خود تلفیق می‌نموده، کمی دشوار به‌ نظر می‌رسد! این تغییر ناگهانی سبک مبارزات در کنار همکاری‌های پسر کریتوس، شاید در ابتدا جاه‌طلبانه و عاری از تضمین (در زمینه موفقیت) جلوه کند اما قطعا روندی متنوع و جذاب را در پی خواهد داشت. گرافیک جدیدترین قسمت God Of War کماکان در سطح بسیار بالایی قرار دارد. موشن‌کپچرینگ قوی شخصیت‌ها و طراحی محیطی گسترده همراه جزئیاتی فراوان، بخش اعظمی از خوب بودن این نمایش را بر عهده داشتند. باید منتظر ماند و دید که کریتوس نسل هشتمی به مانند نمایش‌ها می‌تواند تشویق حضار را به دست آورد یا در حد شو آفی مملو از جلد، با هیچ به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد. البته احتمال رخ‌ دادن دومین گزینه، بسیار اندک است!

Detroit: Become Human

بازی Detroit: Become Human

دیگر عادت کرده‌ایم که «دیوید کیج» (David Cage) را همراه با صحبت‌هایی مختصر از پروژه‌هایش، در E3 ملاقات کنیم. اما بر خلاف تصورات، کیج امسال روی سن حاضر نبود و مسئولین سونی وظیفه نمایش دادن تریلر تازه‌ترین اثر «کوانتیک دریم» (Quantic Dream) را بر عهده داشتند. این دفعه نیز با دقایقی تلفیقی از روند داستانی و گیم‌پلی همراه بودیم. نمایش Detroit: Become Human به شخصیت‌های مختلف داستان در حاشیه کار و به «مارکوس» داخل بطن قضیه می‌پرداخت. گویا تا زمان انتشار این اثر مورد انتظار، شاهد معرفی مختصر از هر کدام از شخصیت‌ها خواهیم بود. بعد «کارا» و «کانر» این‌بار مارکوس وظیفه گفتن جمله «من هم یکی از آن‌ها هستم» را مقابل دوربین داشت. یکی از بخش‌هایی که کیج در تریلرهای این عنوان روی آن تاکید زیادی دارد، مفهوم انتخاب بوده و پر واضح است که Detroit: Become Human نسبت به «باران شدید» (Heavy Rain) که جزو پخته‌ترین آثار وی در زمینه انتخاب می‌باشد، پیشرفت‌های بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین می‌توان به پایان‌هایی فراوان امیدوار بود و با توجه به وجود چندین شخصیت قابل بازی، بعید نیست مانند باران شدید شاهد مرگ یا نابودی هر کدام و ایجاد تغییراتی عظیم در روند روایت باشیم. هنوز برای گمانه‌زنی و پیش‌داوری‌ خیلی زود است اما طبق اصل این مقاله، Detroit: Become Human جزو بهترین نمایش‌های E3 2017 محسوب می‌شود.

Metro: Exodus

رونمایی از مترو جدید، جزو بهترین خبرهای E3 2017 بود و نمایشی جذاب و خیره کننده از این عنوان در کنفرانس خبری مایکروسافت، علاقه‌مندان به مجموعه را بیش از پیش خوشحال کرد. استودیو «فور اِی گیمز» (۴A Games) کماکان وظیفه ساخت مترو را بر عهده دارد. در نمایش E3 2017 بازی، تفاوت‌هایی عمده را با دو قسمت پیشین سری شاهد بودیم. نخستین تحول :Metro Exodus رخ دادن وقایع در یک محیط گسترده است. به معنی ساده‌تر، بازی تبدیل به یک عنون جهان باز شده که فقط ماموریت‌ها و مراحل خطی را شامل نخواهد شد. این ایده جاه‌طلبانه، قطعا در پیشرفت بازی نقشی حیاتی خواهد داشت که باعث افزایش طرفداران می‌گردد. هنوز مشخص نیست که شخصیت اصلی «آرتیوم» است یا شخصی دیگر اما با توجه به سابقه درخشان تیم ۴A Games در زمینه نگارش داستانی غنی، می‌توان خیال‌ها را تا حد بالایی از این حیث راحت ساخت! با توجه به نمایش بسیار خوب بازی و نماهایی از درگیری داخل دخمه‌ها، تغییر نسبی مکانیزم‌های مبارزات، امری بدیهی به نظر می‌رسد. البته تا انتشار بازی زمان نسبتا زیادی باقی مانده و در طول این ماه‌ها، ممکن است روند ساخت به کلی دگرگون شود اما با تمام این تفاسیر، می‌توان برای ملاقات مجدد تاریک‌ترین دخمه‌ها، قصه‌ای جنگ‌زده و افسردگی‌های بیمارگونه فضای مترو به انتظار نشست.

Spider Man

بازی Spider-Man

پس از سنوات گذشته و موفقیت‌هایی فراوان با مجموعه Resistance و همچنین جهشی ناگهانی به سوی مایکروسافت با ساخت Sunset Overdrive، استودیو «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games) مجددا به یار غار سونی بدل گشته و برای احیا مرد عنکبوتی بی‌جان، اعلام آمادگی کرده است. به شخصه انتظار چنین نمایش فوق‌العاده‌ای را از Spider Man جدید نداشتم و در حقیقت ظهور این مرد عنکبوتی، برایم بسی غیر قابل انتظار بود. نمایش بازی با تریلری نه دقیقه‌ای و مفصل از بخش گیم‌پلی همراه بود و به پراختن راجع‌به کلیشه‌های ابرقهرمانی، اما همراه ساختاری بسیار جذاب و هیجان‌انگیز اختصاص داشت. Spider Man جدید نسبت به نسخه‌های پیشین، دچار تغییرات فراوانی شده است و می‌توان گفت گیم‌پلی این عنوان، نوعی روند بازسازی را به خود می‌بیند. بهبود سیستم برخوردهای نزدیک، وجود انواع انیمیشن و چند ضرب برای تار زدن، استفاده از آبجکت‌های موجود در محیط بر علیه دشمنان و گستردگی حرکت میان نقاط مختلف شهر با استفاده از آویختن تار، جزو پیشرفت‌های چشمگیری است که در نمایش E3 2017 Spider Man کاملا ملموس بود. همچنین ارتقا سطح گرافیکی بازی و نقش نسبتا پر رنگ سکانس‌های (QTE) یا دکمه‌زنی، از موارد اضافه‌شده به انحصاری جدید سونی هستند. هنوز اطلاعات زیادی از روند مراحل و بخش‌های مختلف بازی در دسترس نیست اما بازگشت «پیتر پارکر» دوست‌داشتنی، قطعا می‌تواند حس تکرار چند ساله شهر آرکهام و تاریکی‌های لوث بروس وین را کاملا از بین ببرد.
به عنوان کلام پایانی باید گفت که E3 2017 جزو آن دسته مراسم‌های بی‌بخاری بود که گرچه روند بدی را طی نمی‌کرد اما خطی دنبال می‌شد و می‌توانست بسیار بهتر این باشد و سورپرایزهای بیشتری را در بر گیرد.

دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا در فهرست بهترین نمایش‌های E3 2017 بازی‌های دیگری باید جایگزین شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

‘ );
w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
d.write( ‘

ad



لینک منبع

  • نویسنده
    A-brand
  • تعداد بازدید
    19 views
0دیدگاه فرستاده شده است.
شما هم دیدگاه خود را بنویسید