عمومی

امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به رفاه

امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

نمرات اعتباری کسب و کارهای کوچک مشابه امتیازات اعتباری شخصی است – با این تفاوت که آنها به طور خاص رتبه بندی برای مشاغل هستند. این نوع امتیاز برای صاحب کسب‌وکار و کسب‌وکارهایی که با آن کسب‌وکار کوچک تعامل دارند، مانند فروشندگان و تامین‌کنندگان، مهم است.

امتیازات اعتباری کسب‌وکار چیست؟

اعتبار کسب‌وکار کوچک چیست؟ نمرات ارزش اعتباری را رقم می زنند. وام دهندگان، فروشندگان، تامین کنندگان، مشتریان و دیگران می توانند این نوع امتیازات اعتباری را بررسی کنند. آنها اغلب قبل از تصمیم گیری برای انجام تجارت با یک شرکت این کار را انجام می دهند.

سه آژانس اصلی گزارش اعتبار تجاری وجود دارد: Dun & Bradstreet، Experian و Equifax. صاحبان مشاغل کوچک می توانند گزارش های اعتباری کسب و کار خود و همچنین امتیازات اعتباری کسب و کار سایر نهادها را بررسی کنند. فروشندگان و تامین کنندگان اغلب قبل از اعطای اعتبار، امتیازات اعتباری کسب و کار را بررسی می کنند، به خصوص برای یک مشتری جدید.

تفاوت های بین دفاتر اعتباری تجاری اصلی

سه دفتر اعتباری تجاری اصلی، Dun & Bradstreet، Experian و Equifax، دارای روش ها و سیستم های امتیازدهی منحصر به فردی هستند. درک این تفاوت‌ها برای مدیریت مؤثر اعتبار کسب‌وکارتان کلیدی است.

Dun & Bradstreet (D&B )

  • امتیاز Paydex: D&B بر اساس سابقه پرداخت از امتیاز Paydex استفاده می کند که از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است. امتیاز ۸۰ یا بالاتر نشان‌دهنده پرداخت‌های سریع است.
  • جمع‌آوری داده‌ها: D&B اساساً بر روابط اعتبار تجاری و سابقه پرداخت با تامین‌کنندگان و وام‌دهندگان تمرکز دارد.

Experian

  • Intelliscore Plus: Experian’s Intelliscore Plus یک امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ است که شامل عوامل مختلفی مانند استفاده از اعتبار، طول تاریخ اعتبار و روند پرداخت است. .
  • اطلاعات جامع: Experian داده های اعتبار تجاری را با پرونده های قانونی و سوابق عمومی ترکیب می کند و دید وسیع تری ارائه می دهد. از اعتبار یک کسب و کار.

Equifax

  • امتیاز ریسک اعتباری کسب و کار : امتیاز Equifax از ۱۰۱ تا ۹۹۲ متغیر است که احتمال تخلف شرکت را ارزیابی می کند.
  • سوابق عمومی و داده های مالی: Equifax بر ترکیب اطلاعات ثبت عمومی با داده های مالی تمرکز دارد. از وام دهندگان و اعتباردهندگان.

گزارش های اعتبار تجاری چه تفاوتی با گزارش های اعتبار شخصی دارد

شما امور مالی شخصی و تجاری خود را از هم جدا می کنید. امتیازات اعتباری تجاری و کارت‌های اعتباری شخصی نیز جدا هستند، با یک استثنا:

FICO SBSS (سرویس امتیازدهی مشاغل کوچک)

FICO SBSS از گزارش های اعتبار تجاری و گزارش اعتبار شخصی مالک یا مالک و داده های مالی اضافی برای تعیین اعتبار استفاده می کند. FICO SBSS توسط اداره تجارت کوچک (SBA) و همچنین بانک ها، اتحادیه های اعتباری و سایر وام دهندگان مورد نیاز است. برای دریافت وام SBA 7 (a) به آن نیاز دارید. اگر می خواهید برای وام SBA 7 (a) درخواست دهید، به نمره اعتبار شخصی ۶۰۰ یا بهتر نیاز دارید. FICO SBSS عددی از ۱ تا ۳۰۰ خواهد بود که برای وام SBA 7 (a) 140 مورد نیاز است.

چرا گزارش اعتبار تجاری مهم است؟

svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

نمرات اعتباری در دنیای تجارت بسیار مهم است. در اینجا مکان هایی وجود دارد که امتیازات اعتباری خوب کسب و کار تأثیر دارد:

  • دریافت منابع مالی – می توانید وام بالاتر و بهتری دریافت کنید. نرخ بهره با اعتبار خوب.
  • دریافت اعتبار از گزارش های اعتباری فروشندگان و تامین کنندگان.
  • کسب و کارها می توانند امتیازات اعتباری سایر مشاغل را بررسی کنند.
  • بیمه. ارائه دهندگان ریسک اعتباری شما را ارزیابی می کنند، که دلیل دیگری برای ایجاد اعتبار تجاری قوی است.

 

چه عواملی بر امتیاز اعتبار کسب و کار تأثیر می گذارد؟

svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

همان عواملی که بر نمرات اعتباری شخصی تأثیر می‌گذارند، بر نمرات اعتباری مشاغل تأثیر می‌گذارند. شما می توانید با حفظ وضعیت مالی شخصی خود امتیاز شخصی خود را در محدوده بالا/خوب نگه دارید. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می توانید فایل اعتباری کسب و کار خود را در محدوده خوب/کم خطر نگه دارید و با این روش ها امتیاز اعتباری شرکت خوبی کسب کنید.

سابقه پرداخت خوب

اعتبار کسب و کار خود را ایجاد کنید. قبض ها را زودتر از موعد مقرر پرداخت کنید. این شامل هرگونه وام تجاری، صورت‌حساب بیمه، و هزینه‌هایی مانند خدمات آب و برق می‌شود.

از اعتبار استفاده کنید

svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

استفاده از انواع اعتبار، مانند وام های کوچک و کارت های اعتباری تجاری، با ترکیبی سوابق اعتباری جداگانه ایجاد کنید. اعتبار تجاری ایجاد کنید اما حد اعتبار خود را بیش از حد افزایش ندهید. کسب‌وکارهای کوچک باید نسبت بدهی‌ها در مقابل مقدار موجود برای استقراض را بررسی کنند.

ایجاد اعتبار تجاری

صاحبان کسب و کارهای کوچک باید شروع به ساختن یک سابقه خوب با فروشندگان و تامین کنندگان با خریدهای کوچک زودهنگام یا به موقع کنند.

امتیازات اعتباری شخصی را خوب نگه دارید

svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

سابقه مالی کسب و کار شما تحت تأثیر امتیازهای اعتباری شخصی شما قرار نمی گیرد، مگر با رتبه بندی FICO SBSS ، همانطور که قبلاً بحث شد. در آن زمان است که محدوده امتیاز FICO شخصی بر رتبه بندی FICO SBSS صاحب کسب و کار تأثیر می گذارد.

از مشکلات قانونی دوری کنید

اگر مشکلات مالیاتی گزارش شده ای دارید، مانند عدم پرداخت مالیات های ایالتی و / یا مالیات اشتغال، که می تواند بر گزارش اعتبار کسب و کار شما تأثیر بگذارد. سه دفتر اعتبار تجاری بزرگ به تاریخچه پرداخت و سایر سوابق مالی یک تجارت و همچنین به سوابق عمومی نگاه می کنند. اگر مسائل مالیاتی یا موارد قانونی مانند حق حبس بر یک ملک وجود داشته باشد، بر اعتبار صاحب کسب و کار و امتیاز ریسک اعتباری کسب و کار تأثیر می گذارد.

راهبردهایی برای مدیریت و بهبود امتیازات اعتباری کسب و کار

مدیریت و بهبود امتیاز اعتباری کسب و کار برای تضمین شرایط مالی مطلوب و حفظ مشخصات مالی سالم بسیار مهم است. در اینجا استراتژی‌های جامعی برای مدیریت مؤثر و افزایش امتیاز اعتبار کسب‌وکارتان آمده است:

گزارش اعتبار خود را به طور منظم نظارت کنید

  • بررسی‌های مکرر: مرتباً کسب‌وکار خود را بررسی کنید. گزارش های اعتباری از دفاتر اصلی (دان و برادستریت، اکسپرین و اکوئیفاکس) برای اطمینان از صحت.
  • خطاهای اختلاف: هر گونه نادرستی یا اطلاعات قدیمی که می تواند بر امتیاز شما تأثیر منفی بگذارد، به سرعت اعتراض کنید.

بهینه سازی استفاده از اعتبار

  • موجودی اعتبار: موجودی اعتبار خود را نسبت به محدودیت اعتبار پایین نگه دارید. نسبت استفاده از اعتبار کمتر از نظر اعتباردهندگان مطلوب است.
  • استفاده خردمندانه از اعتبار: از حداکثر کردن خطوط اعتباری خودداری کنید. به طور کلی توصیه می‌شود میزان استفاده را کمتر از ۳۰ درصد از کل اعتبار موجود خود نگه دارید.

پرداخت‌های مداوم و به موقع

  • سابقه پرداخت: تاریخچه ای از پرداخت های به موقع ایجاد کنید. پرداخت‌های دیرهنگام می‌تواند به میزان قابل توجهی به امتیاز اعتباری شما آسیب برساند.
  • پرداخت‌های خودکار: تنظیم پرداخت‌های خودکار برای هزینه‌های معمولی را در نظر بگیرید برای جلوگیری از پرداخت از دست رفته یا تأخیر.

پرتفوی اعتباری خود را متنوع کنید

  • تنوع اعتبار: از ترکیبی از انواع اعتبار استفاده کنید، مانند کارت اعتباری تجاری، خط اعتباری و اعتبارات تجاری.
  • استفاده مسئولانه: در صورت لزوم حساب های اعتباری جدید را باز کنید و آنها را مسئولانه مدیریت کنید تا یک سابقه اعتباری مثبت ایجاد کنید.

ایجاد روابط با تامین کنندگان

  • مرجع تجاری: ایجاد روابط قوی با تامین کنندگانی که به دفاتر اعتباری گزارش می دهند. پرداخت‌های مداوم و سریع به این تامین‌کنندگان می‌تواند تأثیر مثبتی بر امتیاز شما داشته باشد.

تأثیر امتیازات اعتباری کسب‌وکار بر درخواست‌های وام و نرخ‌های بهره

نمرات اعتباری کسب‌وکار نقشی اساسی در تعیین موفقیت درخواست های وام و مقرون به صرفه بودن وجوه استقراضی از طریق نرخ بهره.

  • امتیاز اعتباری به عنوان یک معیار : وام دهندگان از امتیازات اعتباری کسب و کار برای ارزیابی ریسک مرتبط با وام دادن به یک کسب و کار استفاده می کنند.
  • نمرات بالاتر، شانس بهتر: کسب و کارهایی که امتیازات اعتباری بالاتری دارند بیشتر احتمال دارد برای وام‌ها تایید شده و ممکن است به طیف وسیع‌تری از گزینه‌های تامین مالی دسترسی داشته باشید.
  • تاثیر بر شرایط: یک امتیاز اعتباری قوی می‌تواند منجر به شرایط مطلوب‌تر وام، از جمله نرخ بهره پایین‌تر شود.< /li>
  • هزینه استقراض: کسب‌وکارهایی با امتیازات اعتباری پایین‌تر ممکن است با نرخ بهره بالاتری مواجه شوند که هزینه کلی وام را افزایش می‌دهد.

آمادگی برای درخواست‌های وام.

  • گزارش های اعتباری را بررسی کنید: قبل از درخواست برای وام، گزارش های اعتباری خود را بررسی کنید تا وضعیت اعتبار کسب و کار خود را درک کنید.
  • اصلاح کنید. مسائل: به موارد منفی در گزارش اعتباری خود رسیدگی کنید و روش های اعتباری خود را برای افزایش امتیاز خود بهبود بخشید.
  • اسناد و آمادگی: با صورت های مالی و سایر موارد ضروری آماده باشید. اسنادی برای نشان دادن سلامت مالی و اعتبار کسب‌وکار شما.

با اجرای این استراتژی‌ها، درک تفاوت‌های ظریف دفاتر اعتباری مختلف، و شناخت تأثیر امتیازات اعتباری بر تامین مالی، کسب‌وکارها می‌توانند به طور موثر اعتبار خود را مدیریت کنند. نمایه ها، راه را برای موفقیت و ثبات مالی هموار می کند.

امتیاز اعتباری خوب برای یک کسب و کار کوچک چیست؟

<.svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

اعتبار تجاری گزارش ها چند تفاوت کلیدی دارند. امتیازات اعتباری شخصی از ۰ تا ۱۰۰۰ متغیر است. یک نمایه اعتبار کسب و کار معمولاً دارای امتیاز ۰ تا ۱۰۰ است.

نمرات اعتبار کسب و کار بر اساس مقدار تعداد اختصاص داده شده متفاوت است. به طور معمول، این نمرات در مقیاسی از ۰ تا ۱۰۰، با ۰ تا ۱۰ نمره شکست کسب و کار متغیر است. امتیاز FICO SBSS عددی از ۰ تا ۳۰۰ خواهد بود.

Dun & Bradstreet رتبه Paydex را از ۰ تا ۱۰۰ اختصاص می‌دهد. هنگامی که یک کسب و کار صورتحساب ها را به موقع یا زودتر پرداخت می کند، سابقه اعتباری کسب و کار ۸۰ امتیاز و بالاتر خواهد بود. اگر یک کسب‌وکار ۶۰ روز یا بیشتر تأخیر پرداخت کند، رتبه‌بندی از ۰ تا ۴۹ خواهد بود.

Experian از داده‌های تجاری برای ایجاد یک عامل ریسک تجاری به نام Intelliscore Plus استفاده می‌کند، همچنین در مقیاس ۰ تا ۱۰۰٫ نمرات اعتبار تجاری بالاتر از ۷۶ برای وام دادن یا اعطای اعتبار “کم ریسک” در نظر گرفته می شود. امتیازات ۱ تا ۱۰ “پرخطر” و ضعیف در نظر گرفته می شوند.

نمره FICO SBSS در مقیاس ۰ تا ۳۰۰ است. برای دریافت وام SBA 7 (a) برای کسب و کار کوچک، به یک وام نیاز دارید. امتیاز ۱۴۰ یا بالاتر سایر وام دهندگان کسب و کارهای کوچک حداقل امتیاز ۱۶۰ را می خواهند.

به طور خلاصه، وقتی به امتیازات اعتباری خود یا کسب و کارهای دیگر نگاه می کنید، باید بدانید که این رقم به چه معناست. امتیاز اعتباری چگونه محاسبه می شود و به چه معناست؟ یک کسب و کار موفق یک رتبه اعتباری خواهد داشت – مهم نیست که چه عددی باشد – که به یک رتبه “خوب” ترجمه می شود.

 

چگونه امتیاز اعتبار کسب و کار خود را بررسی کنید

< بررسی امتیاز اعتباری کسب و کار شما در مدیریت موثر امور مالی شرکت شما بسیار مهم است. در زیر، یک راهنمای گام به گام بیابید تا به شما کمک کند امتیاز اعتباری خود را به راحتی بررسی کنید:

  1. دفترهای اعتباری را شناسایی کنید: دفاتر اعتباری اولیه را بشناسید که در آن می توانید امتیاز اعتباری کسب و کار خود را بررسی کنید موارد برجسته عبارتند از Dun & Bradstreet، Equifax، و Experian.
  2. اطلاعات لازم را آماده کنید: تمام اطلاعات تجاری لازم، از جمله نام قانونی، آدرس، و احتمالاً D-U-N-S شرکت خود را جمع آوری کنید. شماره (برای Dun & Bradstreet).
  3. از وب‌سایت‌های دفتر اعتبار بازدید کنید: به وب‌سایت‌های رسمی Dun & Bradstreet، Experian و Equifax بروید.
  4. <. قوی>ثبت نام یا ورود به سیستم: در وب سایت ها، ممکن است لازم باشد برای دسترسی به اطلاعات امتیاز اعتباری ثبت نام یا وارد شوید.
  5. بررسی امتیاز اعتباری رایگان: اکثر موارد این دفاتر راهی برای بررسی رایگان امتیاز اعتبار کسب و کار شما ارائه می دهند. از گزینه بدون کارمزد برای بررسی امتیاز شرکت خود استفاده کنید.
  6. امتیاز FICO: در صورت علاقه، می توانید امتیاز FICO کسب و کار خود را نیز بررسی کنید. ممکن است نیاز به ثبت‌نام در وب‌سایت FICO یا از طریق سایر پلتفرم‌هایی باشد که چک امتیازات FICO را ارائه می‌دهند.
  7. بررسی امتیاز اعتبار کسب‌وکار دیگر: اگر می‌خواهید امتیاز اعتباری کسب‌وکار دیگری را بررسی کنید. ، برای پرداخت هزینه اسمی آماده باشید. این فرآیند همچنین ممکن است به مراحل و اطلاعات بیشتری در رابطه با کسب‌وکاری که در حال پرس و جو هستید نیاز داشته باشد.
  8. تجزیه و تحلیل و بررسی: پس از دریافت گزارش، جزئیات را به‌طور کامل تجزیه و تحلیل کنید تا از وضعیت مالی کسب‌وکار خود مطلع شوید. ایستاده است.
  9. در صورت نیاز به دنبال کمک باشید: اگر تفسیر گزارش را دشوار می‌دانید، به دنبال کمک از یک مشاور مالی یا مشاور باشید.
  10. >نظارت منظم: برای نظارت بر سلامت مالی کسب‌وکارتان و رسیدگی سریع به هر گونه مشکل یا مغایرت، بررسی منظم امتیاز اعتباری خود را عادت کنید.

راهنمای امتیازات اعتباری کسب‌وکار.

این جدول درک نحوه بررسی امتیاز اعتبار کسب و کارتان در پلتفرم های مختلف را آسان می کند. این ابزار ساده ای است که به شما کمک می کند تا سلامت مالی خود را بدون دردسر پیگیری کنید.

< td class="column-5">ممکن است تبلیغات دوره ای ارائه دهد

کار دان و برادستریت Experian Equifax امتیاز FICO
دفترهای اعتباری را شناسایی کنید
اطلاعات لازم را تهیه کنید شماره D-U-N-S، نام حقوقی شرکت و آدرس نام و نشانی قانونی شرکت شرکت نام و نشانی قانونی جزئیات کسب و کار
از وب سایت های اداره اعتبار بازدید کنید موجود موجود موجود موجود
ثبت نام کنید یا ورود به سیستم الزامی الزامی الزامی الزامی
بررسی امتیاز اعتباری رایگان موجود موجود موجود
بررسی کسب و کار دیگری امتیاز اعتباری کارمزد اسمی کارمزد اسمی کارمزد اسمی قابل اجرا نیست
تجزیه و تحلیل و بررسی گزارش تفصیلی موجود گزارش تفصیلی موجود گزارش تفصیلی موجود است تجزیه و تحلیل امتیازات دقیق
در صورت نیاز به دنبال کمک باشید مشاوران مالی موجود مشاوره با کارشناسان مالی مشاوره مالی موجود است مشاوره با کارشناسان مالی
نظارت منظم توصیه شده توصیه شده توصیه شده توصیه شده

چگونه امتیاز اعتباری کسب و کار خود را ایجاد کنید

svg%3E - امتیاز اعتبار کسب و کار چیست؟ نقشه برداری مسیر شما به
رفاه

ایجاد یک امتیاز اعتباری قوی برای کسب و کار یک گام اساسی در تضمین آینده شرکت شما است. این امر نه تنها نیازمند یک رویکرد دقیق برای مدیریت مالی، بلکه سرمایه گذاری در عادات مالی خوب است. در اینجا نحوه ایجاد و پرورش یک امتیاز اعتباری قوی برای شرکت آورده شده است:

  • درک اصول اولیه >: با عناصری که امتیاز اعتباری خوبی برای شرکت شما ایجاد می کنند آشنا شوید. بیاموزید که چگونه محاسبه می شود و چه عواملی بیشتر بر آن تأثیر می گذارد.
  • پرداخت های به موقع: مطمئن شوید که تمام صورت حساب ها و پرداخت های معوق خود را به موقع تسویه می کنید. حفظ یک سابقه پرداخت ثابت می تواند امتیاز اعتباری شما را تا حد زیادی افزایش دهد.
  • جداسازی امور مالی شخصی و تجاری: از در هم تنیدگی امور مالی شخصی و تجاری خودداری کنید. برای حفظ نمره اعتباری سالم، مرزهای واضحی بین این دو ایجاد کنید.
  • نسبت استفاده از اعتبار: مراقب نسبت استفاده از اعتبار خود باشید. توصیه می شود از بخش کوچکتری از اعتبار موجود برای حفظ امتیاز مطلوب استفاده کنید.

همچنین می توانید:

  • اعتبار خود را متنوع کنید< /strong>: در صورت امکان، انواع مختلف اعتبار (مانند اعتبار تجاری، کارت های اعتباری تجاری و غیره) را ایمن کنید تا مدیریت اعتباری مسئولانه را در پلتفرم های مختلف به نمایش بگذارید.
  • نگهداری اعتبار شخصی : در حالی که بر ایجاد اعتبار تجاری خود تمرکز می کنید، از امتیاز اعتبار شخصی خود غافل نشوید. نمره اعتبار شخصی بالا گاهی اوقات می تواند بر امتیاز اعتباری کسب و کار شما تأثیر مثبت بگذارد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید.
  • گزارش اعتباری خود را نظارت کنید: به طور منظم گزارش اعتبار کسب و کار خود را برای حفظ آن مرور کنید. در مورد پیشرفت خود و شناسایی سریع و تصحیح هر گونه اشتباهی که ممکن است وجود داشته باشد.
  • به دنبال مشاوره حرفه ای باشید: در صورت لزوم، از مشاوره گرفتن از کارشناسان مالی یا مشاوران دریغ نکنید. تا شما را در ایجاد یک امتیاز اعتباری درخشان راهنمایی کند.

به طور خلاصه، عادات اعتباری خوبی هم در امور تجاری و هم در امور مالی شخصی ایجاد کنید. ایجاد یک پایه اعتباری مستحکم درها را به روی فرصت های متعدد باز می کند و باعث رشد و ثبات می شود. علاوه بر این، راه را برای تضمین شرایط بهتر وام و تقویت روابط قابل اعتماد با تامین‌کنندگان و شرکا هموار می‌کند.

در اینجا سخنی از Credit Suite درباره راه‌اندازی کسب‌وکار خود با دفاتر اعتباری آمده است. این یک قطعه همراه خوب برای این مقاله است:

بیشتر بخوانید:

تصویر: Envato Elements


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی