عمومیمقالات

ادغام و اکتساب: هر آنچه که باید درباره آن بدانید گسترش سبد کسب و کار شما

ادغام و اکتساب: هر آنچه که باید درباره آن بدانید
گسترش سبد کسب و کار شما

در سال ۲۰۲۱، گروه Hornblower، یک رهبر جهانی در سطح جهانی تجربیات و حمل و نقل، راه اندازی City Experiences را اعلام کرد، مجموعه ای از پیشنهادات مبتنی بر آب و زمین. این شرکت با ادغام با Walks، یک اپراتور پیشرو تورهای گشت و گذار، و Devour Tours، یک شرکت اروپایی تورهای غذا. گروه Hornblower به مجموعه‌ای از تجربیات منحصربه‌فرد سفر (زمینی، غذا و آب) در مقاصد گردشگری برتر در سراسر جهان تبدیل شد.

در سال ۲۰۲۲، این شرکت با به دست آوردن شرکت‌های گردشگری حتی بیشتر گسترش یافت. Journey Beyond، یک اپراتور کشتی استرالیایی و ارائه دهنده تورها. امروزه City Experiences نشان دهنده مجموعه متنوعی از پیشنهادات در مقاصد اصلی سفر در سراسر جهان است که طیف وسیعی از تجربیات جهانی را برای مردم محلی ارائه می کند. کوین رابیت، مدیر اجرایی گروه Hornblower، گفت: “بخشی از استراتژی رشد ما ایجاد و توسعه سبد تجاری خود با حمایت از Hornblower Group به عنوان یک رهبر تجربیات جهانی و حمل و نقل است.” . ما به دنبال فرصت‌های منحصربه‌فرد و جذابی هستیم که تجربیات ما را تقویت و گسترش می‌دهد و در عین حال ما را در معرض زمینه‌های جدید رشد قرار می‌دهد.»

ادغام در کسب و کار چیست؟

در دنیای همیشه در حال تغییر تجارت امروز، ادغام ها به عنوان ابزار قدرتمندی برای شرکت هایی که به دنبال رشد، مزیت رقابتی و افزایش ارزش سهامداران. این اتحادیه‌های استراتژیک، مانند تجربه‌های شهر که در آن دو یا چند سازمان گرد هم می‌آیند تا یک واحد واحد را تشکیل دهند، صنایع را تغییر شکل داده‌اند، رهبران بازار را ایجاد کرده‌اند و روش انجام کسب‌وکار ما را متحول کرده‌اند. با این حال، مسیر ادغام‌های موفق پر از چالش‌ها، عدم قطعیت‌ها و پیچیدگی‌ها است – شخصی، قانونی و فرهنگی.

این سؤال پیش می‌آید: چه زمانی زمان مناسب برای ادغام یا گسترش سبد کسب‌وکارتان است؟ انگیزه ادغام چیست و چگونه تصمیم می گیرید با چه کسی ادغام شوید؟ برای درک دنیای ادغام‌ها، باید انگیزه‌های اتحادیه‌های شرکتی را درک کنیم، شکل‌های مختلفی را که می‌توانند داشته باشند و کلیدهای موفقیت یا شکست‌هایشان را کشف کنیم.

انگیزه ادغام ها و اکتساب ها چیست؟

“من اغلب متوجه می شوم که انگیزه اصلی پشت ادغام ها، فرصتی است برای مگی لرد، مربی کسب‌وکار و بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Rustic Wedding Chic می‌گوید: کسب‌وکاری که می‌توان با پیوستن به یک برند یا شرکت بزرگ‌تر گسترش داد. “این به ویژه در مورد برندهای کوچکتر صادق است که ادغام را راهی عالی برای گسترش منابع مالی و انسانی خود با پیوستن به یک شرکت بزرگتر می‌دانند.”

کمی عمیق‌تر کردن انگیزه فرصت را برای توسعه استراتژیک باز می‌کند. تجزیه و تحلیل آنچه برای یک تجارت مهم است. مت لانگنر، مربی کسب و کار، کارشناس VC و بنیانگذار کوچینگ تجاری لانگنر، چهار شاخص کلیدی زیر را پیشنهاد می کند که باید در نظر گرفته شوند.

  • دسترسی به استعدادهای جدید: جذب و استعدادهای برتر را حفظ کنید، که برای مزیت رقابتی ضروری است.
  • گسترش به بازارهای جدید: دامنه جغرافیایی و دیجیتالی خود را گسترش دهید، با هدف قرار دادن ادغام سهم بازار یا تنوع بخشیدن به سبد آن برای کاهش ریسک. .
  • تسریع نوآوری: ادغام فناوری می تواند محصولات و خدمات جدیدی را به ارمغان آورد که نیازهای مشتریان را برآورده می کند و تجربه کلی را بهبود می بخشد.
  • اقتصاد در مقیاس. : ببینید آیا امکان تولید کالا یا خدمات با هزینه کمتر برای هر واحد وجود دارد یا خیر. این می تواند منجر به افزایش کارایی و درآمدزایی بیشتر شود.

زمان مناسب برای ادغام و ادغام چه زمانی است؟

“کسب و کارها زمانی که در حال شکوفا شدن هستند و مشکلی را با موفقیت در صنعت خود حل می کنند که یک شرکت بزرگتر می تواند سریعتر به دست آورد، برای ادغام یا اکتساب بسیار جذاب هستند. لرد خاطرنشان می کند تا اینکه خودشان آن را بسازند. لانگر می‌گوید برای تشخیص اینکه چه زمانی یک کسب‌وکار آماده ادغام است، کسب‌وکارها باید به عوامل مختلفی مانند شرایط بازار، فناوری، سیاست‌ها و مقررات یا عملکرد مالی توجه کنند. اگر بازار به سرعت در حال رشد است، مانند گردشگری—شورای جهانی سفر و گردشگری پیش‌بینی می‌کند که رشد به ۹٫۵ تریلیون دلار برسد، یعنی فقط ۵ درصد کمتر از نرخ قبل از همه‌گیری – این می‌تواند نشان دهنده فرصتی برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باشد، دقیقاً همان کاری که City Experiences انجام داد.

در مورد استراتژی پشت این ادغام، رابیت می‌گوید: «علیرغم چالش‌هایی که همه‌گیری کووید برای صنعت سفر ایجاد کرد، ما سرمایه‌گذاری‌ها و خریدهایی را هم در طول و هم پس از همه‌گیری انجام دادیم که ما را به عنوان یک رهبر قرار داده است. در تجربه های خارق العاده و به یاد ماندنی این رهبری آینده‌نگر به ما این امکان را داد که در پی همه‌گیری، زمانی که شاهد تقاضای سرکوب‌شده برای سفر بودیم، بزرگ‌تر شویم و به مهمانان خود پیشنهادات بیشتری ارائه دهیم.»

فناوری‌های جدیدی که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد یا یک مشکل تجاری را حل می‌کند، راه عالی دیگری برای شناسایی فرصت‌ها است. در نهایت، مسائل مربوط به عملکرد مالی می‌توانند به طور مطلوب برای ادغام ظاهر شوند.

آیا مزایای ادغام و ادغام است؟

چند راه مختلف برای فکر کردن در مورد ادغام بالقوه وجود دارد – یکی که به گسترش سبد فعلی با پیشنهادات تکمیلی (توسعه افقی) کمک می کند، یا دیگری که به تنوع سبد با پیشنهادات مختلف کمک می کند (گسترش عمودی) ). البته، رویکرد سوم این است که یکی را پیدا کنید که هر دو را انجام دهد.

این مورد برای City Experiences بود. Rabbitt خاطرنشان می کند: «Walks and Devour برندهایی با صدها تور منحصر به فرد و محبوب بودند که توسط راهنمایان مجرب در بیش از ده ها شهر هدایت می شدند. «این ادغام نه تنها به City Experiences این فرصت را داد تا مجموعه پیشنهادات خود را گسترش دهد، بلکه به Walks و Devour نیز این فرصت را داد تا دسترسی خود را به مقاصدی با پتانسیل بکر گسترش دهند و به موفقیت جمعی ما کمک بیشتری کند.

Langner موافق است که وضعیت آینده صنایع کلان (آنهایی که مجموعه ای از محصولات و خدمات را زیر یک چتر ارائه می دهند) نیاز به ایجاد مشارکت در صنایع متنوع.

ریسک‌ها و چالش‌های ادغام و ادغام چیست؟

همانند هر ادغامی، شناخت چالش‌هایی که با ترکیب موجودیت‌ها پیش می‌آیند مهم است. این یک تعهد وقت‌گیر است که باید با اهداف استراتژیک بلند مدت هدایت شود. این می تواند بر سرمایه انسانی و کارکنان تأثیر بگذارد، به ویژه اگر بخش ها در حال ادغام باشند. لرد هشدار می‌دهد: «ادغام‌ها اغلب منجر به اضطراب کارکنان در مورد امنیت شغلی، نقش‌ها و ساختار گزارش‌دهی جدید می‌شود. “ارتباطات شفاف و شفافیت برای رفع این نگرانی ها و حفظ استعدادهای ارزشمند ضروری است.” عوامل دیگری مانند سیستم‌ها، ادغام فناوری اطلاعات و تأثیرات نظارتی نیز باید در نظر گرفته شوند.

همانطور که با City Experiences می‌بینیم، خرید یکی از بهترین راه‌ها برای رشد و گسترش سهم بازار است. اگر به درستی انجام شود، می‌تواند شما را در رقابت‌هایتان راه‌اندازی کند.

لنگنر توصیه می‌کند: «با یک چشم‌انداز و استراتژی روشن شروع کنید. “این چشم انداز باید توسط همه ذینفعان مشترک باشد و باید برای هدایت تصمیم گیری در سراسر فرآیند ادغام استفاده شود.” بررسی های لازم را انجام دهید، از سهامداران خرید کنید و برنامه های اضطراری را توسعه دهید. لانگنر می افزاید: «هشتاد و پنج درصد ادغام ها طبق برنامه پیش نمی رود. “مطمئن شوید که چابک بمانید.”

به هم افزایی های احتمالی هوشیار باشید

معمولاً با ادغام ها و تملک ها هیجانی رخ می دهد و برخی از هم افزایی هایی که از آنها حاصل می شود معمولاً حول تزریق جدید سرمایه مالی، انسانی و فکری می چرخد. کسب و کارها باید فعالانه گوش به زمین برای فرصت های بالقوه برای ادغام با برندهاو شرکت هایی که برای رشد کلی کسب و کار مناسب هستند. لرد می‌گوید ادغام‌ها می‌تواند مرحله مثبتی برای یک کسب‌وکار باشد و مالکان باید برای شروع گفتگو با مارک‌های بزرگ‌تر برای بررسی همه احتمالات، قدرت داشته باشند.

با توجه به احساسات کلی پیرامون ادغام، رابیت خاطرنشان می‌کند که این موضوع را ارائه کرده است. توانایی بیشتر برند برای برآوردن نیازهای مهمانان متنوع، از تور به زبان های مختلف گرفته تا پیشنهادات مبتنی بر موضوع. او می‌گوید: «مصرف‌کنندگان به دنبال آن سطح عمیق از تجربه هستند که به مهمانان ما اجازه می‌دهد چیز متفاوتی ببینند و واقعاً شگفت‌زده شوند». “این احساس را نه فقط “من آن کار را انجام دادم”، بلکه “من آن را طوری تجربه کردم که هیچ کس دیگری نمی توانست.”

عکس. توسط fizkes/Shutterstock.com

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی