عمومی

تنها در 4 کلمه، مدیر عامل Shopify یک درس رهبری به او آموخت هر مدیر عامل

تنها در ۴ کلمه، مدیر عامل Shopify یک درس رهبری به او آموخت
هر مدیر عامل

برای بسیاری از ما، این ۴ کلمه دشوارترین کلمه برای گفتن به دیگران هستند. برای مدیران عامل میلیاردر پرقدرت – مخصوصاً.

“من اشتباه کردم.”

مدیر عامل Shopify Tobi Lütke بیانیه ای صادر کرد که اخبار مربوط به مجموعه گسترده اخراج ها به ۱۰% را به اشتراک گذاشت. از نیروی کار Shopify، عمدتاً در بخش های استخدام، پشتیبانی و فروش. در طول ۲٫۵ سال گذشته، Shopify از رونق فضای تجارت الکترونیک استفاده کرد، زیرا قفل ها و تعطیلی ها باعث افزایش رفتارهای خرید آنلاین شد.

فروشگاه های آجر و ملات تمام شده بودند. خرید آنلاین آغاز شد.

لوتکه پیش بینی صعودی کرد: فضای تجارت الکترونیک ۱۰ سال به جلو خواهد رفت. از پیش‌بینی‌های قبل از همه‌گیری و آغاز یک طلوع تقریباً کل خرید آنلاین. Shopify – و Lütke – همه کار کردند.

مصرف‌کنندگان در حال بازگشت به عادت‌های خرید قبل از کووید هستند. حدس می‌زنم هنوز چیزی برای گفتن وجود دارد که یک شلوار بپوشیم و از خانه بیرون برویم تا خرید کنیم. جستجوی لباس در لباس هنوز یک چیز است – در حال حاضر.

“در نهایت، قرار دادن این شرط بندی من بود. لوتکه گفت. حالا باید خودمان را تنظیم کنیم.»

مطمئناً یک موقعیت دشوار. اما لوتکه مالک آن بود – با کیفیتی از صداقت صادقانه ظاهر شد، یا آنچه راسموس هوگارد، مدیرعامل، آن را “صادرت دلسوز”. این یک چیز است که صدها کارمند خود را همزمان رها کنید. انجام این کار در حالی که مسئولیت کامل نتیجه بد را به عهده می‌گیرید، کار دیگری است.

کلید در اینجا نهفته است. به رهبری قدرتمند.

روانشناسی عذرخواهی (روش صحیح) 

ببخشید برای اکثر ما یک اتفاق روزمره است. ما آن را به عنوان بخشی از زندگی معمولی می گوییم یا به ما گفته شده است – مبادلات مشترک و زودگذر بین همکاران، اعضای خانواده و حتی غریبه ها. اما برای رهبران قدرتمند در شرکت های Fortune 500، یک عذرخواهی بسیار بیشتر از یک “متاسفانه برای آن” معمولی است. آنها باید برای موقعیت های خاص رزرو شوند.

به عنوان روانشناس هاروارد باربارا کلرمن می نویسد، “عذرخواهی یک رهبر عملکردی است که در آن هر بیانی اهمیت دارد. و هر کلمه بخشی از پرونده عمومی می شود.” به گفته کلرمن، عذرخواهی از سوی یک مدیر عامل باید به دقت فکر شود. این یک “حرکت بزرگ برای خودشان، برای پیروانشان و برای سازمان هایی است که آنها نمایندگی می کنند.”

در مورد Lütke و Shopify، احتمالا ده ها تن از رهبران ارشد در آن زمان در فرآیند تصمیم گیری دخیل بودند. اینطور نیست که لوتکه به صورت انفرادی فعالیت می کرد و بدون مشورت تیم اجرایی خود، محورهای استراتژیک بزرگی ایجاد می کرد.

در این صورت، لوتکه می توانست به ابراز تاسف جمعی اشاره کند – “ما شرط بندی کردیم “. یا حداقل می‌توانست از ما سلطنتی در بیانیه‌اش استفاده کند: “ما اشتباه کردیم.”

او این کار را نکرد. او صاحب آن بود و تقصیر را کاملاً به گردن خود انداخت. او تصمیم گرفت که تیم رهبری خود را در گل نکشد.

یک انتخاب عاقلانه، اگر نه یک انتخاب اخلاقی. . موقعیت یک رهبر به این معنی است که نه تنها شما مسئول رفتار خود هستید، بلکه در قبال تیم، پیروان و نهادی که در کل نماینده آن هستید نیز مسئول هستید.

وقتی همه چیز در سازمان خوب پیش می رود، شما قهرمان هستید. و وقتی اوضاع بد پیش می‌رود، شما پاییز را می‌پذیرید. این کار یک رهبر است. برای دوره. شما نمی توانید همیشه قهرمان باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی